Mina två svarta...och jag

torsdag 25 augusti 2011

Träningspass på Smålandsstenar BK

Ikväll har jag varit på Smålandsstenar BK och tränat med Atlas. Började med att träna kf på alla kf-hinder. Försökte få upp farten på balansen och jag är mycket nöjd med vippen och balansen. Är ganska nöjd med a:et emellanåt, men inser att jag får tillbaka till rutan under vintersäsongen. Detta måste förbättras.

Sedan tränade jag sekvensen från första agilityklassen i Kungsbacka, där jag diskade oss. Jag hade hopp, slalomingången och a:et parallellt med varandra.













Testade först att trycka ut honom som jag gjorde på tävlingen och mycket riktigt tog han a:et. Sen testade jag att bara ha armen intill kroppen och säga slalom och då kom han in jättefint o tog slalomet direkt. Varierade detta om vartannat och han lyssnade riktigt bra. Tränade även den slalomingången han missade i sista hopploppet. Satte honom snett mot 1an, vid vänster vinge så han kom tajt inpå höger vinge och fick det tajt mot slalomingången. Han gick fel en gång, men sen satte han det. Jag klickar ingångarna så han tänker verkligen till när klicket inte kommer =)

Fortsatte sen att träna ingångar på slalom och herregud va duktig han var =) Jag var helt imponerad! Satte till o med den svåra ingången som jag fått i läxa från Jenny direkt och flera gånger. Jag har nu kommit på hur jag ska göra för att visa honom vilken slags ingång han ska göra när han bara kör 4 pinnar. Sist hade jag ju problem med att han inte ville göra lättare ingångar när vi hade tränat den svåra. Han trodde då att jag ville ha den svåra ingången från honom. Nu vet jag dock hur jag ska visa honom vilket.

Är så nöjd över vår träning idag och självförtroendet gick upp en aning inför tävlingen i helgen =)

Så här trött blir man;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar