Mina två svarta...och jag

måndag 1 augusti 2011

Träning och lite funderingar

Jag var uppe på klubben igår kväll o tränade lite. Tränade lite i förrgår med, men inte särskilt mycket.

I förrgår fokuserade jag framför allt på två tunnlar efter varandra. På samma sätt som Jennys kombinationer från kursen. Det gick ganska bra. Jag stannade medvetet och försökte skicka honom mot andra tunneln för att han ska lära sig. Körde lite så igår med. Får fortsätta så framöver o se om det släpper, får ta upp tunneltränandet igen.

Igår körde jag slalom och tajta svängar. Den svåra slalomingången börjar sitta riktigt bra nu, men det skulle vara kul o få in den i en kombination och se om han fattar det eller låser sig. Jag började även träna lite på att skicka in honom i slalom 90 grader och sedan springa förbi bakom honom. Som min egenritade ritning nedan;











Strecket är slalom, pricken är min och Atlas ursprungsposition (därifrån jag skickar honom) och pilen är den riktning jag springer. Till en början tyckte han det var konstigt, men efter att ha låtit honom nästan göra klart de 4 pinnarna innan jag bytte över så kunde jag avancera rätt snabbt och han fattade direkt =)

Har ju funderat lite på det där med de tajta svängarna efter kursen. O som jag skrev i förra inlägget så slog det mig att Atlas har förmodligen inte en tillräckligt hög motivation för att skynda sig i svängen, så jag testade med boll. Han ökade definitivt farten, men det är fortfarande alldeles för vida svängar. Ska dock fortsätta med det på det viset. Till slut kommer det väl.

Har även funderat lite på om jag ska byta fram kommando. Jag vet att jag från början har varit väldigt diffus med vad fram betyder för Atlas. Jag var ju det ett bra tag utan att vara medveten om det =) Jag tror det sitter i Atlas att han inte riktigt litar på att fram verkligen är det jag säger på banan och det är därför han tvekar ibland. Jag använder nog fram väldigt mycket i vardagen. Jag fick förslaget och säg ya, ya, ya och jag har funderat lite på vaj, vaj, vaj (italenska ordet för fram, vet ej om det stavas så). Bara så det är ett ord som jag inte använder vanligtvis.

Igår var även jag och Mia och kollade på hennes valp =) Så söta dom var!
















Jag saknar min Axis mer o mer! Vill att han ska komma hem nu!

Nu åker jag o Atlas till stranden. Sen får ni lite filmklipp ikväll =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar