Mina två svarta...och jag

söndag 28 augusti 2011

Running contacts

Satt i veckan på jobbet och läste lite om running contacts på balansen. Ja jag vet, jag har ett bra jobb där jag hinner det ;o)

Jag har ju en hel del tid att fundera över min träningplan för Axis när han kommer och en sak som jag funderat mycket över är vilka slags kf han ska ha på balansen, 2 av 2 på eller running. Kf är nåt jag kommer prioritera starkt med Axis för jag tänker inte stå där o ha kf som Atlas hade ;o) Det ska tränas på en gång och konsekvent ska det vara =)

Jag har ju fått en hel hög med länkar från Jenny om running contacts, för det är inte så att detta kommit på tal nu. Nej, Jenny har gett mig läxa i detta redan innan jag hade bestämt mig för ny hund ;o) Så ni förstår säkert vilken metod hon tycker att jag ska köra på. Sen när vi var på foundationkursen i somras för Jenny och Zeljko så frågade jag en massa frågor till Zeljko om 2 av 2 på och då sa han att jag behövde inte fråga om det för jag ska självklart ha running på min nästa hund. Kan ju ärligt säga att när Jenny gav mig läxan att läsa på om running så gjorde jag inte det extremt hårt. En av de få läxor som jag faktiskt inte gjort till 100% =) Jenny vet ju att jag gör mina läxor från henne väldigt noga det är därför hon ibland ger mig lite konstiga läxor ;o) Då vet hon att det blir gjort.

Efter foundationkursen och Jennys presentation av running contacts (RC) på balansen så blev jag mer nyfiken på det. Sen finns det inget coolare än att se Kaj (Kroatisk vallhund från Slovenien) ta sina RC på balansen =)
Kaj;






























Ni som orkade kolla på den långa filmen fick se gång på gång hans fantastiska RC och ni som enbart kollade på det korta klippet fick se en glimt av det =) Helt otroligt är det! Det var denna långa filmen jag fick skickat till mig från Jenny första gången. Kan ju bara säga att jag har gått igenom den långa filmen ett antal gånger ;o)

Efter kursen blev jag alltså nyfiken på det och lite taggad att få testa det. Jag satte mig alltså o läste om det i veckan och jag kan säga att jag är ännu mer taggad nu. Det är många som har RC och 2 av 2 på kombinerat. Jag ska göra ett försök med RC men ändå träna in en position i form av 2 av 2 på. Till en början kommer jag inte blanda in balansen alls vad gäller 2 av 2 på. Men inser att om Axis kan positionen så blir det lättare att övergå till den på balansen om jag skulle misslyckas med RC. Men jag ska verkligen ge RC ett försök. A.et är det ingen tvekan, där kommer jag köra RC och på vippen 2 av 2 på. Kommer gå tillbaka till Jennys alla länkar nu och läsa ordentligt innan Axis kommer hem till oss =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar