Mina två svarta...och jag

onsdag 24 augusti 2011

KM i Smålandstenar

Igår var det dags för KM i Smålandstenar (o ja, vi får vara med där eftersom jag blivit delmedlem där). Jag åkte mest dit för att få träna i tävlingssituation. Jag hade bestämt mig för att träna starter. Tränade som jag fått tips från Emmeli om och vad bra det gick! Jag ska köra startträning i olika etapper på väg in på banan så att jag får chans att belöna hans sittande utan att behöva diska honom. Det är värt ett försök iaf =) Vi får se hur det sen går på en officiell tävling, men jag hoppas han sitter lika säkert då.













Slutade med två disk, medvetna disk båda två. Första loppet jobbade jag inte på tillräckligt så det blev lite dåligt flyt så missade han ett hinder och jag fortsatte. Andra loppet drog han så mycket mot däck o tunnel att han diskade sig =) En angenäm disk i mina ögon ;o) Jag borde egentligen varit diskad innan för jag tog om kf på vippen, men domaren diskade mig när han tog fel hinder.

Efteråt blev det prisutdelning och en massa prat om agilitysektorer. Jag och en till var från andra klubbar och fick berätta hur det fungerade hos oss.

Riktigt nöjd är jag efter kvällen.

2 kommentarer:

  1. Det är ändå roligt med tävlingar där man bara kan gå ut och köra... :)

    Var ju iväg i Nässjö i helgen och Ozzy gjorde kanon lopp men det räckte inte hela vägen fram. Insett att han ligger ett steg före mig i vår agility utbildning. Han läser mina signler direkt nu och jag vet knappt vilka signalar jag ger :(
    Men jag kommer väl snart ifatt :)

    Nu till helgen blir det Tranås så hoppas på bättre lycka där :)

    SvaraRadera
  2. Ja det är verkligen roligt!

    Filmar du dina lopp? Om inte, gör det. Då ser man verkligen vilka signaler man ger som man kanske inte upptäcker. Lycka till i Tranås i helgen!

    SvaraRadera