Mina två svarta...och jag

onsdag 24 augusti 2011

En härlig helg i Kungsbacka

Nu har jag äntligen tid att skriva lite om kungsbacka helgen =) Jag har haft en alldeles fantastisk helg om man bortser från resultaten... Emmelie kom till mig redan på fredagen och vi åkte mot Kungsbacka lördag morgon. Blött och kladdigt var det när vi kom till Kungsbacka BK men med gott sällskap gör det inte så mycket ;o)

Agility lördag
Denna bana såg helt ok ut och efter banvandringen var jag väldigt taggad. Balansen var hinder 3 och han tog kf bra, men sakta. Dags att återuppta mer postionsträning och få upp farten. Fanns ett staket med på 4 hopp och vi fick till det riktigt bra =) Tyvärr tryckte jag ut honom för mycket vid slalomet så han istället tog a-hindret och det blev en disk. Måste träna på det att han ska svänga 180 grader mot slalom och att a:et står bredvid slalom. Atlas gjorde helt rätt och jag visade fel =)

Hopp lördag
Var riktigt sugen på att ta revanch och banan passade oss jättebra =) Loppet satt fint hela vägen och sen hamnar jag lite efter på sista staketsituationen och trycker ut honom mot fel hinder när jag har två hinder kvar. Disk... Surt som fan var det, men helt o hållet mitt fel. Jenny kom fram efteråt och pratade och tyckte att vi hade bra flyt i loppet men konstaterade att jag hade gått ett steg för långt mot det hinder han hoppade.. Ingen idé att säga emot henne ;o) Såg även på filmen sen att så var fallet..

Emmeli och Molle stod utan resultat denna dagen med.

Efter att Emmeli var klar åkte vi till hotellet för att ta det lugnt och bara ha trevligt. Det blev en massa hundprat om rasval och träning. Så spännande att höra hur andra tänker =) Vi hade en otrolig mysig kväll med mat, promenad och prat. Kommer sent glömma denna helgen.

På söndagen var vi rejält taggade efter lördagens stolpe ut. Emmeli startade och gjorde två riktigt bra lopp, varav det ena räckte till en sm-pinne i agility =)

Sedan var det min tur och vi startade med agilityklassen.

Agility söndag
En riktigt lång bana, 180 m och 55 sek var ref.tiden. Det var bara att springa. Vi startade banan riktigt bra, han gjorde så snygga kf på både vipp och a-hindret. Balansen var lite långsam, men snabbare än lördagen. När vi sedan hade  målsträckan kvar så kommer Atlas ut ur en vanlig tunnel och ska in i en platt tunnel, varav jag släpper honom med blicken och håller bak armen, han tolkar det som att han ska förbi och vi får en vägran. Surt, men vi hade trots det jättestoppet en riktigt bra tid. Vi var 10 sek under ref.tiden med en vägran så det kändes bra =) en 4e placering räckte det till.

Hopp söndag
Hoppet kom snabbt efter och det var bara in o gå banvandring. Banan kändes bra och skulle kunnat passa oss. Tyvärr tjuvstartar Atlas och river andra hindret, annars gick övriga loppet riktigt bra. Jag testade en svår ingång på slalom som han inte riktigt fixade men i efterhand är jag riktigt nöjd. Trots två stopp och en 10e placering hade jag ändå snabbast tid och 4 sek under ref.tiden.

Fick även träffa Elin en stund =) Så trevligt var det. Hon och Emmeli peppade mig riktigt mycket inför loppen.

Efter söndagens lopp blev jag ganska besviken på mig själv. Jag blir så arg och ledsen på mig själv när det inte når riktigt ända fram, men jag vet att det kommer för det är verkligen nära. Jag är så glad att jag hade Emmeli där som verkligen visste vad hon skulle säga. Hon hade det nog inte lätt med en bölande Ulrika ;o) Hoppas hon inte blev skrämd för livet.

Jag vill detta så mycket och när jag blir så här besviken så för det alltid med sig nåt gott för jag blir alltid extra benägen att sätta det då och jag tränar ännu hårdare. Starterna är ju verkligen nåt som vi måste få bukt på och jag har fått tips från Emmeli nu hur jag kan testa och träna på det. Emmeli sa så mycket bra saker i söndags och jag vet ju att jag har en bra hund o jobba med. När han jobbar som han gjorde i helgen så finns det inget som kan stoppa honom. Jag ska också se till att jobba som jag gjorde i helgen och få till fokus hela vägen så ska det nog gå =) Jag har ju verkligen en hund att jobba med.

Jag har en massa saker som jag ska träna på nu, men framför allt är det starterna jag ska få bukt på. Jag har en del sekvenser från tävlingarna i helgen som vi ska träna mer på, bl.a. att diskriminera hinder.

Helgen har verkligen varit nåt att minnas. Jag får sån härlig energi av Emmeli och vi har verkligen haft härliga samtal och bara fått umgås tillsammans. Jag har även träffat en massa andra härliga människor under helgen som jag har fått prata agility med =) I söndags kändes allt ganska neråt men i efterhand är jag glad och nöjd över vad vi har presterat i helgen. Bara att bryta ihop och sen komma igen på nästa tävling. Min älskade Atlas gör så gott han kan.

Nu ser jag fram emot tävling till helgen. Filmer från Kungsbacka kommer tids nog.

1 kommentar:

  1. Jag tycker lika mycket om dig alla dagar och i alla humör :) Vill bara få dig att se dig själv så som jag ser dig! KRAM älskade vän! Tack för en oförglömlig helg!

    SvaraRadera