Mina två svarta...och jag

onsdag 10 augusti 2011

Träning

Igår åkte vi upp till klubben för lite träning. Jag och Mari hade laddat för att köra en av kombinationerna från Jenny o Zeljkos kurs. Vi valde att sätta upp Jennys långa bana.













Mari började, och hon ville att jag skulle stå bredvid o säga till när hon skulle springa och när hon skulle byta. Jag fick vara Jenny för en stund ;o) Riktigt kul var det att puscha varandra som vi gjorde igår. När dte sedan var min tur så puschade hon mig. Hon sa vilka svängar som såg bra ut och vilka som sågmindre bra ut. Jag tror vi hade lite kortare avstånd på vissa ställen jämfört med när vi var hos Jenny. Ska försöka justera det lite nästa gång jag kör den.
Däremot fixade Atlas att jag bytte hand i mitt framförbyte tidigt och satte trycket mot hindret med "fel" hand. Det gjorde han inte hos Jenny, utan då kom han in till mig istället för att ta hindret. Att jag kan byta hand så tidigt underlättar när jag måste springa baklänges för att direkt efter göra ett framförbyte igen. Denna gången gick det dubbelbytet riktigt bra, det kändes bra iaf.

Jag fick även köra Maris BC Yippie, vilket var hur kul som helst! Det är en sån underbar känsla att få köra en sån drivande hund, som driver framåt när man ber om det, men samtidigt är så känslig. Yippie är dok lite väl känslig ibland ;o) Men helt underbar att köra.

Jag tränade Bus lite grann med. Jag körde en del hopp och tunnel och varierade med fram och svänga. Gick hyfsat, hon är ju väldigt ivrig och då river hon. Sen körde Jeanette lite fram med henne, vilket var toppen! Det måste verkligen tränas mycket med henne, det känns lite som en färskvara hos henne än. Det är tydligen inte tillräckligt med träning på det så att det sitter i benmärgen än.
Sedan fick jag till ett riktigt bra slalompass med henne. Jeanette hjälpte mig och vi körde med bågar. Efter ca 10 min så sprang jag på båda sidorna och gjorde även bakombyten =) Vi körde förstås bara 4 pinnar. Men vilka framsteg!

Gårdagen var verkligen en toppenträning =) Bra respons och en massa hjälp! Önskar att alla träningar var så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar