Mina två svarta...och jag

onsdag 2 mars 2011

Hunddagis

Atlas har ju återigen börjat lite smått på hunddagis. Han går för närvarande två dagar i veckan i Värnamo på ett dagis som heter Hunden på Lunden. Det är en kvinna som heter Marita som har det hemma på sin gård där hon har både hästar och egna hundar. Det enda jag var orolig för innan han började där var att han skulle sitta i sin hundgård och skälla, min hund är ju ingen hundgårdshund... Men redan första dagen (i fredags) skötte han sig exemplariskt =) Hon var så nöjd med honom, så kul =)

Andra dagen var i måndags och han riktigt sprang fram till henne och följde med helt frivilligt utan att titta bak på mig när hon gick iväg med honom. Det är ett väldigt gott tecken när det kommer till Atlas =) Så jag är så nöjd med honom.

Anledningen till detta arrangemang är att jag gärna vill åka direkt hem till Jönköping efter jobbet på fredagar och kunna sova hemma till måndag morgon och åka direkt till Värnamo. Detta sparar både pengar och tid för mig, dessutom får jag längre helg hemma.

Nu på fredag får han dock vara kvar hos mamma, för jag o min syster ska till Ullared =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar