Mina två svarta...och jag

lördag 12 mars 2011

Tävling i Linköping

Idag var det alltså dags för tävling. Jag lyckades hitta en balans och träna på igår kväll, på Habo BK, de hade sin ute. Det gick dock inte så bra o det var ganska mycket snö så jag kunde inte springa, men vi köra några gånger iaf.

Jag tog Atlas och Bus och åkte upp till Linköping så vi var där strax efter kl 3 på eftermiddagen. Vi var där i god tid.

Första starten var Atlas. Banvandringen kändes ok, banan var inte särskilt svår för Atlas och passade oss ganska bra. Atlas var som vanligt supertaggad inför loppet. Han satt kvar lugnt i starten och inväntade min signal. Starten var ett hopp o däcket och sedan 180 grader till vänster och två hopp. Detta gick toppen och han drog fint framåt. Sedan skulle vi 180 grader till höger till ett hopp och därefter kom balansen. Av någon anledning började Atlas skälla på mig och missar balansen, jag vet inte om jag var lite långsam med mitt kommando. Vi fick iaf en vägran där och tog sedan balansen och Atlas hoppar då kf. Jag tar tillbaka honom och tar balansen igen. Då gick det bra, fick invänta honom tills han hade rätt position och då släppte jag honom. Resten av banan gick jättebra, är supernöjd. Kf på vippen satt som en smäck =) På upploppet blev det en snurr, det var ett hopp, rak tunnel och hopp. Innan tunneln blev det en snurr, men inget allvarligt.

Andra starten blev Bus i agilityklassen. Jag hade nästan samma plan för Bus och Atlas, men detta var ingen bana som passade Bus. Det var ju Bus första start och det började med att jag nästan missade att mäta in henne =) Men hon blev inmätt till slut.. Bus kan inte däcket till 100% och därför fick vi vår första vägran på andra hindret, däcket. Hindret efter sprang hon sedan förbi, hade jag sprungit på lite där så kanske hon hade tagit det, men när jag tog tillbaka henne så tog hon de två nästkommande hoppen bra, drog bra framåt. När vi sedan skulle 180 grader åt höger så kröp hon under hindret, vi blev diskade där så jag tog inte om det. Balansen gillar hon ju, men tyvärr går det lite för fort där så hon ramlar alltid ner när hon ska ta nedfarten =) Sedan fanns det ju en massa skojiga saker att titta på, som domaren, nummerskyltar m.m. =) Sekvensen efter balansen som var ett hopp och en böjd tunnel som skulle tas flera gånger gick jättebra =) Hon rev under sista varvet på den kombinationen, men hon tog allt jättefint. Därefter var slalom och det gick inte så snabbt men hon gjorde hela slalomet rätt =) Vippen tog vi två gånger för att träna på den. På upploppet var hon ganska uppspelt och började hoppa och bita mig i armen, men hon gjorde det åtminstone inte genom hela loppet, så det går framåt ;o) Hon tog den korta tunneln och sista hoppet fint. Jag är ändå nöjd med lilla skruttan. Hon hade roligt och det hade jag med =) Vi ska bara få mer rutin tillsammans och hon ska få mer träning framförallt! Hon kommer bli toppen! Sista loppet struntade vi i, jag kände att det kommer inte ge oss något att vara med ändå.

Nu ligger hundarna utslagna och trötta och jag sitter i soffan helt färdig =) Imorgon blir det träning! Ha en bra lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar