Mina två svarta...och jag

måndag 21 mars 2011

Promenadträning

Glömde ju skriva om vår promenadträning igår. Jag och Atlas var ute på en promenad i det vackra vädret igår.. Jag tog med mig klicker, lock, godis o boll för att träna lite under promenaden. Vi gick en bit först i Norrahammar och sedan stannade vi lite på en parkering och körde lite klicker med lock. Jag ville ha fokus på locket eftersom jag ska ha in det i kf träningen igen. Jag tränade det en stund och det gick alldeles toppen. Släppte honom från olika positioner och han sprang direkt till locket och duttade.

Efter en stund tänkte jag att jag skulle testa skicka honom framåt mot locket, som en rutan situation fast utan en ruta =) Atlas brukar alltid börja skälla när jag säger ordet fram, men det gick verkligen klockrent. Körde också med stanna när han kom fram till locket och det gick riktigt bra. Fick sådan lust och energi att börja träna lydnaden igen =) Jag testade även att belöna med bollen efter en stund, men då blev det alldeles för mycket fokus på vart bollen skulle hamna så det blev inget bra. Så efter det la jag ner träningen och gick vidare =)

Det jag blir så imponerad av när det gäller Atlas det är hans lust att träna. Börjar vi väl träna så har han totalt fokus på mig =) Så underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar