Mina två svarta...och jag

söndag 20 mars 2011

Godkänd Tävlingledare

Japp då var dte klart, jag är nu godkänd tävlingsledare i agility =) Det känns riktigt riktigt bra att vara klar. Jag har varit ganska spänd hela veckan. Dels för att det är lite nervöst att bli examinerad och dels för att det känns som att just denna tävling hänger på enbart mig. Jag vet ju att man måste vara många för att genomföra en tävling. Men själva förberedelserna hänger så mycket på mig inför denna tävlingen. På en officiell tävling behöver det ju inte nödvändigtvis vara så att jag göra inbjudan o PM, men nu måste jag ju göra det eftersom det ingår i min examination =) Kul var det iaf!

Som vanligt ska ju min skrivarekrångla inför tävling. Den ville inte skriva ut startlistor.. Så jag stod med det in i det sista igår. Det var ett otroligt stressmoment, men när det väl var löst så var det lugnt. Jag är så glad o tacksam för alla funktionärer. Jag hade verkligen proffs på sina rätta platser =) O då kan det inte bli annat än bra.

125 starter blev det i slutändan. Vilken tur att man har en massa människor som vill tävla inofficiellt och göra min examination möjlig!

Nu kan jag lägga denna examination bakom mig. Nu ska jag ladda batterierna inför den kommande våren, eftersom jag insett att jag kommer ha så sjukt mycket att göra inom hunderiet. Jag ska ju tävla så det står härliga till =) Jag ska dessutom gå SBK allmänlydnadsintruktör light utbildningen (måste det om jag ska gå A2:an till hösten), jag ska hålla 3 kurser och min egen träning. Nästa helg kommer dessutom Jenny Damm hit och det ska bli sååå roligt! 8h agilityträning varje dag med en massa härliga människor.

I eftermiddag blir det agilityträning i ridhuset. Ha en bra söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar