Mina två svarta...och jag

måndag 24 januari 2011

Springande kf - the box..

Nu har vi varit ute o tränat the box, som ska bli springande kf på a:et till slut. O det tar sig verkligen.. Jag har varit lite fundersam över hus han ska få in det lilla studset i boxen för att jag sedan ska kunna gå vidare i träningen, det vill säga komma vidare så jag får röra på mig ;o) För i detta skede så ska jag bara stå stilla, han ska inte utföra momentet enbart för att jag är i rörelse.

Men idag så gick det upp ett ljus för mig, jag kommer ihåg att hon hade pratat om på filmen att man kan höja upp boxen lite ifall de gärna slog i den när de gick över. Det gör Atlas ibland men inte så att det är ett problem. Men jag tänkte att om jag höjer upp den så kanske han förknippar det mer som ett hinder, och då kanske studsen kommer till slut. Och jag hade rätt =) När jag höjde upp den så kom ett litet hopp in och hopp ut. Jag kastade enbart godis utanför boxen nu o inte inne i den.. Vet inte om det är helt efter konceptet, men jag tyckte han blev alldeles för fokuserad på godiset i boxen och glömde allt runtomkring...

Jag känner lite hopp om framtiden nu =) För nu känns det som jag har kommit vidare i momentet. Förra veckan visste jag verkligen inte hur jag skulle få honom att utföra en studs och efter att jag hade läst om detta igen så insåg jag att rörelsen kommer när han kan studsen, för rörelse var min tanke först så han får upp lite fart..

Imorgon kör vi ett pass till..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar