Mina två svarta...och jag

söndag 30 januari 2011

Agilityträning i snö

Igår var vi uppe på JBK för att ha agilitysektorsmöte. Eftersom jag jobbar borta på veckorna så var vi tvungen att ha det på en lördag. Vi bestämde datum för min examination, ska kolla så ridhus o dyl. är ledigt med sen är det bara o köra ;o)

Efter mötet gick jag o Jeanette ner till agilitybanan för att kolla hur det såg ut. Det var en massa snö, men väldigt packat så det var inte så svårt att gå på snön. Jag tränade lite av våra läxor från Jenny. Jag tränade UT och sen tränade jag på att han ska ta hoppet om jag pekar på dte och springer åt motsatt håll. Det gick ganska bra. UT var jag väldigt nöjd med, men det var svårt för mig att röra mig i snön ;o) Sedan körde jag några hinder och försökte handla honom på lite avstånd, dels för att han då skulle träna på att ta det hinder jag pekar på och dels för att kunna dra lite framåt själv. Det gick faktiskt förvånansvärt bra, o jag gav mig inte förren han tog det hinder jag pekade på =) Vi körde helt utan hinderpinnar, Jenny sa att jag egentligen inte behöver det i denna träningen. Eftersom det dessutom var lite dåligt underlag så gick det bra när han bara sprang mellan hinderstöd.

I eftermiddag blir det mer agilityträning i ridhuset =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar