Mina två svarta...och jag

söndag 9 januari 2011

Inomhusträning

Äntligen har det satt igång! Men jag måste medge att det har varit skönt med en paus, det gör det hela så mycket roliga att sätta igång igen =) Vi har ridhuset i röde påle i Taberg ända fram till april nu så nu kan vi träna varje söndag ända tills våren tittar fram ;o)

Det blev ingen direkt kvalité på träningen idag tyckte jag. Jag tränade lite slalom ingångar med Atlas från olika positioner. Jag har tänkt köra med klicker så han verkligen känner av skillnaden när han tar rätt ingång och när han gör fel. Jag tyckte han jobbade på bra med ingångarna, men det ska jobbas mer med under våren. Körde en del tajta svängar också och atlas börjar verkligen fatta det där =) Kul när man ser att det klickar till.. Jag körde balansen en del idag med och kf ser riktigt säkert ut, han försöker testa lite och se om han verkligen behöver gå ända ner, men ger man sig inte så går han ner. Annars körde vi mest raksträckor för att han skulle få springa lite. Både jga och han har katastrofkondis just nu. Jag har val haft det hela året, men nu är det nog värre än vanligt ;o) Det är dags att trimma oss inför säsongen nu ;o) Bara det kunde bli lite mindre halt ute..

Annars gjorde vi inte så mycket på träningen, det var ändå en skön känsla och jag är nöjd över den lilla träning vi gjorde. Vi var inte så många idag så man orkade inte jättemycket.. Ska bli kul att komma igång nu iaf. I veckan ska jag ringa Jenny och boka tider hos henne i vår. Hon är dock en väldigt upptagen kvinna =) Men nåt ska vi nog få in..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar