Mina två svarta...och jag

söndag 16 januari 2011

Dåligt med uppdateringar..

Det är lite dåligt med uppdateringar just nu. För det första för att jag inte har någon dator och för det andra för att jag inte gör mycket annat än att jobba just nu. Det är lite trist med all snö och slask, det är inte jättekul att ha en Puli när det börjar töa ;o)

Vi tränar ju inomhus i ridhus på söndagarna nu o det är så skönt att komma igång med lite träning. Samtidigt vill jag träna mer och gärna ute.. Dessutom saknar jag mina kära vänner i Jönköping under veckorna som jag bor hos mamma, så allt känns lite trist just nu. Men jag har ju ett jobb iaf, vilket jag är sååå glad över! Jag och Claudia försöker gå lite promenader på veckorna också och prata lite hund =) Så lite ljuspunkter blir det. Atlas trivs med mamma på dagarna med så det är ganska bra ändå =)

I helgen har jag varit hemma och Stina, min fd granne, har varit på besök. Hon bor i Tyresö nu för tiden med sin man, men innan bodde vi grannar i norrahammar. Hon hade med sig sin lilla pudel Meja. Igår skulle vi åka in till stan för att hämta mat och hyra film, då fick hundarna stanna hemma. Atlas var själv för första gången igår i lägenheten, det gick riktigt bra =) Han hade i o för sig Meja som sällskap, men det brukar inte hjälpa. men igår lyckades han vara själv i över en timme =D Duktig kille! Det har iaf varit väldigt trevligt att ha dom på besök, jag o Stina har verkligen kunnat umgås ordentligt! Hoppas inte det dröjer 3½ år tills vi träffas igen..

Idag har vi tränat i ridhuset o idag var vi dessutom full stryka i gruppen =) Vi satte upp 2 kombinationer och byttes av därimellan. Den ena hade slalom i och den andra balansen. Jag försökte köra några svåra ingångar på slalom och det fungerade jättebra, han satte alla ingångar perfekt. Jag testade även att lämna honom i slalom och det syntes att han tänkte skippa sista porten, men i sista stund fullföljde han det =) Så det fungerade riktigt bra idag. Atlas var väldigt taggad, han blir ju gärna det när det enbart är en träning i veckan.
Andra kombinationen var balansen och ett staket med i och kf satt som en smäck idag. Staketet fungerar inte alltid, det är verkligen nåt jag måste träna mer på. Jag hjälpte emelie och nina med det lite och teoretiskt är det lätt, men svårare i praktiken =) Jag tajmar inte riktigt Atlas i vissa avseenden, vilket gör att det blir väldigt tokigt ibland. Men det ska vi träna vidare på..

Den 28 januari ska vi äntligen till Jenny igen. Jag åker efter jobbet en fredag, det ska bli skönt o få sig en genomkörare av henne =) Det är verkligen inte lätt att hitta tider hos henne i vår eftersom hon ska ut o resa mycket och hålla mycket kurser utomlands. Riktigt kul för henne =)

Nu är det förmodligen dags att förbereda för morgondagen och en ny dag på jobbet. Hoppas på fler uppdateringar i veckan och på att min dator är på ingång ;o)

Ha en bra vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar