Mina två svarta...och jag

söndag 23 januari 2011

Mål 2011

Jag har funderat ett tag på mina och Atlas mål under året. Så här blev det till slut;

Agility:
- Ta oss upp i klass 3. Jag satsar på att sätta detta inom en viss tid detta året, om det inte går så har vi ju resten av året på oss =)
- Nolla 2 lopp på en dag.

Delmål:
- Atlas ska kunna "springande kf" på a:et på träning och tävling
- Atlas ska kunna ta slalomingångar från olika vinklar och positioner.

Sedan kommer vi fokusera på en del saker och moment i träningen under detta året. framförallt tajta svängar, a:et och slalom.

Jag hade ett drömmål för året också, men det gick lite i kras innnan året ens hade börjat tyvärr ;o)

Övrigt i agilityn:
- Vi kommer jobba vidare på framåtsänd
- Jag ska fortsätta jobba på mitt fokus, uthållighet och mina positioner på banan.
- Jag ska våga mer i min handling på tävling och köra mer offensivt.

Lydnad:
- Ta mig upp i klass 3
- Ta ett LP2
- Ha minst 180 poäng på ett av 1:a prisen

Delmål:
- Få minst två 10:or
- Få Atlas att tycka om apporten
- Träna in minst 3 nya moment från klass 3

Övrigt i lydnaden:
- Jobba mer på mitt fokus under tävling
- Analysera mina tävlingar

Jag kommer ju fortsätta träna för Jenny Damm under året. Mig och Atlas slipper hon inte så lätt ;o) Jag ska försöka bli ännu bättre på att analysera våra tävlingar, och inte enbart loppen utan allt runt omkring med. Så jag vet skillnaden på en bra och dålig dag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar