Mina två svarta...och jag

torsdag 16 september 2010

Veckan som gått.. Träning, möte, träning, kurs o lite mer träning ;o)

Den här veckan har gått fort.. Jag har heller inte kännt så mycket för att blogga så därför blir det ett inlägg för hela veckan =)

I måndags hade vi möte på klubben inför vår tävling den 2 oktober.. Det gick bra, satt o pillade lite med sbk tävling som vi ska använda oss av på tävlingsdagen. Mycket diskussioner och förslag på hur dagen ska se ut, o jag tror att vi kommer få ihop det bra =) Efter mötet gick jag och emelie ner till planen för att träna lite. Jag körde bara lite lätt på olika hinder, och jag måste säga att Atlas har blivit riktigt dukigt på kf på vippen... Körde lite framåtsänd med och det gick ganska bra, han är lite dum på det ibland så det gäller att fortsätta träna det.. Körde lite kf på balansen också och det gick jättebra =)

I tisdags var det dags för den allmänna träningen och jag åkte upp för att träna lite. Linda byggde upp en del av en klass 3 bana som hon hade kört på en tävling i helgen som var. Den var lite klurig, men jag fick till det tillslut. Man skulle upp på a-hindret sedan in i en liten tunnel under a-hindret sen skulle jag över till andra sidan för att Atlas skulle ta vippen... Men långhoppet stod så att det var det han såg när han kom ut ur tunneln, så det tog en stund en stund innan jag hann till rätt position för att han inte skulle ta fel där.. Det var en rolig och klurig kombination att köra. Sen ville Linda ha nån bra jakko kombination så jag byggde upp den som jag fick lära mig hos Jenny. Jag tror att tyckte det var ganska kul =) Linda hade inte använt den svängen på det sättet innan, så det blev lite nytt för henne med. Blev mest att jag hjälpte dom som var där på den kombinationen. Jag hann köra två vändor med Atlas i slutet och han tog det klockrent, men så känner jag mig väldigt självsäker på dom kombinationerna med.. Har tränat ganska mycket på det.. Körde en vända med Fonzie med, Mias hund, och han var riktigt duktig =) Jag tycker det är jättekul att få köra anda hundar och få känna av det med.. Med Fonzie har jag verkligen tid att göra mina byten samtidigt som han inte blir för långsam så att han blir svår att få med =) Lugnt, sansat tempo med perfekta byten för min del =) Härligt o känna det nån gång o inte alltid fullt ös medvetslös med min lilla trasselsudd ;o) Fast jag älskar ju Atlas fart, skulle inte vilja ha det på nåt annat sätt! Men det är skönt att ha den där sansade rundan ibland..

Tisdag förmiddag bestod av lydnadsträning på Forserums BK med ett härligt gäng =) Det regnade lite, men vad gjorde det med alla härliga människor som var med.. Jag tränade igenom alla moment och alla fungerade bra utom ställandet.. Det var precis som han inte hade nån aning om det momentet, visst han stannade efter några steg, men när jag gick tillbaka så gick han efter mig!?! Jag blir inte klok på min hund.. Det blir mer träning på tisdag nästa vecka.. Det får inte bli för mycket för då tröttnar jag och kanske även Atlas..

Onsdagen blev en riktig slapp-dag för oss.. Vi var uppe hos Carina en sväng o hjälpte henne med en del saker.. Får agera lite budfirma åt friskhund imorgon fredag så att Carina inte behöver stressa ihjäl sig..

Idag har det varit kurs, femte tillfället för mina kursdeltagare.. Dom är duktiga, men det finns en del kvar för dom. Men idag körde de en del hinder efter varandra och det gick väldigt bra på vissa kombinationer. Nästa gång blir sista träningstillfället och sista gången blir det lite tävling och skojiga saker =) Innan kursen passade jag på att träna Atlas lite. Jag tränade lite kf, slalom och framåtsänd. Som sagt, vippen ser riktigt bra ut. Balansen satt fint idag med, som vanligt på träning =) Den här helgen ska vi se hur det går på tävling.. Alltid lika spännande ;o) Ska försöka att inte krångla till det som jag gjorde i Forserum.. Ska hålla det så enkelt som möjligt. Framåtsänd gick också bra, testade med ett hinder i slutet som inte stod på linje med de andra tre och första gången sprang han förbi, men andra gången gick det och sen var det inga problem..

Imorgon åker jag och Atlas mot Norrköping med friskhund-saker som ska levereras.. Ska bli kul med en liten road-trip.. Ska försöka fixa iordning allt inför helgen innan jag åker imorgon.. Fredagsstäda och handla innan det bär av mot äventyret ;o)

Får se om det blir en rapport på lördag eller om det kommer en fullständig rapport efter helgen... Det beror nog lite på hur det går på lördag ;o)

Sov gott och ha en underbar helg, för det ska vi ha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar