Mina två svarta...och jag

tisdag 21 september 2010

Träning

Idag har det blvit en hel del träning. Imorse var jag iväg med Carina o co för att träna lydnad uppe på Huskvarna HK, alltid lika trevligt med det gänget =) Lydnadsträningen gick bra idag, alla moment funkade utom läggande under gång. Han ville hela tiden sätta sig =) Men det var nog en fas han var i idag, för det brukar ju fungera nu för tiden.. Får träna på att jag håller lite koll bakåt så jag kan ge ett dubbelkommando om han inte lägger sig direkt på tävling.. Han fick även testa rutan idag, vilket gick jättebra. Han satte den varje gång =) Jag använder target och klicker i rutan än så länge, men det är ingen brådska eftersom vi inte ens fått ett första pris än ;o)

Ikväll var jag på JBK och tränade agility. Atlas är så sjukt taggad så fort vi åker på där så ibland är det svårt att få honom att fokusera. Vi körde lite delar från klass 2 banorna i helgen, det gick bra. Jag tränade på att lämna honom i slalom och det gick också bra. Jag tränade även kf på balansen och det gick bättre än det någonsin har gjort. Han hade riktigt bra fokus ner i marken idag, han duttade intensivt och hade riktigt bra fokus. Så nu känner jag en stor säkerhet även på träning =) Duktig skrutt!

Imorgon blir det träning hos Jenny, äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar