Mina två svarta...och jag

söndag 19 september 2010

Skaraborgsräjset dag 2- en nolla och en disk

Nu är vi äntligen hemma efter en helg i agilityns värld =) Jag sitter o kollar på valvakan och Atlas sover som en gris vid min sida.. Jag kan säga att Atlas är så trött så han ville inte ens gå ut innan när jag skulle åka o rösta.. Åka bil brukar få fart på honom, inte ikväll...

Jag måste säga att jag är nöjd med helgen, framförallt är jag nöjd med Atlas insats. Jag grämer mig lite över min egen insats i vissa lägen, men är mer nöjd över min insats idag än igår..

Vi kom dit vid 9 tiden imorse och fick vänta en liten stund innan det var banvandring för small klass 2.. Jag får gratulera Anna och Wilma för sin vinst i den klassen och sin andra pinne i hopp 2:an =)
Efter small var det dags för medium hoppklass 2 och jag hade start nr 4. Banvandringen kändes bra, och jag bestämde mig för att inte mesa.. Jag skulle få till mina byten hade jag bestämt mig för. Hopploppet gick bra, jag fick till mina byten bra. Atlas fick till några snurrar när jag kom efter men vi kom i mål med 0 fel och tiden 38,93sek.. Inte den bästa tiden men det räckte till en pinne och en 5 plats. Jag är så stolt över oss, vår andra start i hopp 2an och vi tar den första pinnen =)

Sedan fick vi vänta många timmar innan agilityklassen. Under hela eftermiddagen hällregnade det så banorna blev väldigt leriga. Så när vi skulle köra så var banan en stor lerpöl.. Jag fick låna Annas fotbollsskor så jag fick lite fäste, så fotbollsskor måste inhandlas... Jag gick in med inställningen att ta en dubbelnolla ;o) Det gick tyvärr inte.. Han hoppade kf på a:et först och sedan även balansen och balansen tog jag om och diskade oss. När jag tog om det så gick det jättebra.. Så lite surt var det.. Övriga loppet flöt på bra och mina byten satt i den här klassen med =) vilket jag är nöjd med..

Mina tankar efter helgen är; var gårdagens kf en tillfällighet? Berodde hans hopp på kf idag på att jag släppte honom för tidigt från kf igår? Den tanken grämer mig mest måste jag säga.. Man ska inte ha en massa ursäkter, men berodde hopp över kf på att Atlas var väldigt trött och dålig i magen? Efter loppet gick han och lunkade bakom mig och sedan var han dålig i magen... Eller var hoppet idag en tillfällighet? Jag kommer kolla på filmen och försöka analysera in insats vid balansen, men jag fick höra att det såg ut som jag gjorde likadant både gångerna..

Nu ska jag och Atlas ta igen oss i veckan innan det är dags för tävling nästa lördag igen.. På onsdag ska vi till Jenny och träna.. Hon kommer nog skälla på oss för våra kf ;o)

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar