Mina två svarta...och jag

lördag 18 september 2010

Skaraborgsräjset dag 1-ingen nolla, men han gjorde det ;o)

Idag har vi varit i Falköping och på Tomtens BK och tävlat. Vi åkte vid 8 tiden imrose och trodde att vi skulle ha gott om tid när vi kom dit, men det hade gått väldigt snabbt och när vi kom var det ca 10 hundar kvar i small sen var det banvandring för medium i agilityklassen. Agilityklassen kändes lätt, och jag hade bestämt mig för att gå in med inställningen att vi skulle ta en pinne. Detta enbart för att ta bort min fokus på balansen. Jenny hade också sagt åt mig några dagar tidigare att den här helgen SKA Atlas ta kf ;o) Tredje hindret var a-hindret och det brukar vara ett bekymmer när det kommer så snart in på banan, för då har han sån fart. Han missade kf på a-hindret, jag valde att inte ta om eftersom jag egentligen inte har ett invant beteende där på honom. Fortsatte vidare mot slalom som gick kanon, han drog riktigt bra på hindrena efter och in i tunneln. Därefter kom vippen och han gjorde den skitsnyggt! Är så nöjd =) Sedan var det två hopphinder och en liten tunnel och sen balansen. När han sprang upp balansen så skrek jag kom igen flera gånger och jag sprang på ordentligt så jag låg lite före honom. Jag sneglar bakom mig och ser att han stannar!!!!!! Han tog kf! Jag skrek KÖR, dock lite för tidigt så det var inte helt som jag vill ha det, men han tog det! Jag var så glad när jag kom i mål så jag hade kunnat börja gråta =) Vi kom i mål med 5 fel och tiden 35, ? sek. Men viktigast av allt han tog kf och vi diskade oss inte ;o) Så imorgon kommer det gå kanon ;o)

Hoppklassen var en ganska svår bana. Jag var väldigt laddad och hade en bra plan. Precis innan start blev jag nervös och började tveka över min planering, men det släppte jag snabbt och fokuserade igen. Det var inte många av mina byten som blev som jag hade tänkt mig, men Atlas skötte sig bättre än vad matte gjorde ;o) Vi var felfria fram till hinder nr 14 ungefär och sen diskade vi oss.. Jag skickade Atlas framåt på en raksträcka och han kom då väldigt långt ut när han skulle mellan två hinder och över nästa från samma håll.. Istället drog han ut och gjorde som en båge, ett staket med två hinder, och diskade sig där. Det är nog första gången han diskat sig för att han tar fel hinder =) Resten av banan gick kanon, så hade vi inte diskat oss där så hade vi nog nollat oss =) Så jag är laddad inför morgondagen kan jag lova..

Det blev inga toppenresultat för nån av oss idag, men det kommer nog imorgon... (hoppas vi ;o))

Nu blir det soffläge för mig, Atlas intog det nästan innan vi hunnit hem.. Han ska få en massa god mat ikväll så han får ladda om tills imorgon.

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar