Mina två svarta...och jag

söndag 11 september 2011

Tävling i Forserum

Igår var det dags för tävling i Forserum. Klass 2 var över ganska fort, vilket var skönt. Sedan satt jag som speaker resten av dagen i klass 1. Resultaten lös med sin frånvaro men jag är väldigt nöjd med mina lopp.

Agilityklass
Jag startade med denna klass och den var verkligen inte svår. Det var nästan inga byten alls, i stort sett bara när det var inne i en tunnel. A-hindret har ju inte varit 100% -igt, och inte denna gången heller. Dessutom missade han ett hinder som jag tycker att han borde tagit, men jag borde också har tryckt ut honom lite mot det. Kf på balansen satt jättebra och jag är njd över farten över. Mycket tunnlar var det och dom gick jättebra. Är nöjd över mitt eget arbete under loppet också. Retliga 10 fel kom vi i mål på, men riktigt nöjd.
















Hoppklass
Kändes inte som en bana som skulle passa mig o Atlas. Jag bestämde mig därför att här skulle springas och sen fick det bära eller brista. Det gick riktigt bra, ett litet missförstånd mot slalom och sedan missade han ett hinder som jag tyckte han skulle tagit. Han hade rak linje till ett hopp efter en tunnel och jag tyckte att han skulle ta det och jag kunde då få försprång till nästa sekvens. Han kollade inte överhuvudtaget på hindret utan började genast skälla på mig så jag tog tillbaka honom och fick ändå till det. Det som blev riktigt bra på denna banan var bakombytena, satt som en smäck. Så nöjd är jag. Tråkigt bara att det blev 5 fel.
















Jag var ändå nöjd med vår insats igår, nu vet jag definitivt vad som ska tränas och vilka delar jag ska fokusera på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar