Mina två svarta...och jag

söndag 11 september 2011

Smålands Distriktsmästerskap

Idag åkte vi till Värnamo för Smålands DM i agility. Jag åkte med Carina, underbart att äntligen få umgås lite med henne =)

Vädret visade inte sig från sin bästa sida under vissa delar av dagen, men tävlingen kunde genomföras till slut ändå =) Satt som speaker i largeklassen, riktigt kul!

Agilityklass
Agilityklassen var inget svårt, var mycket spring. När man sedan gick den hittade man några små klurigheter. Starten gick bra, men a:et var som nr 2 och han tog inte det denna gången heller. När jag sedan kom till hinder nr 6, som var ett hinder där jag hade planerat en jaakko, så var jag helt lost vart hindret stod. Ett stort misstag av mig, jag som blivit duktig på att hitta hindrenas linjer gentemot varandra på banan. Så missar jag det idag! Det blev iaf lite knaggligt där och han tvekade en del innan han hoppade, vi får en vägran. När vi sedan kommer till vippen så skriker jag till "TRAMPA" och han tvärstannar och tänker nog faktiskt trampa, men då är jag lite snabb iväg och han hoppar av på sidan. I mål kom vi, men med 15 fel. Vi låg på 5e plats inför hopploppet.

Hoppklass
Denna klassen kändes ganska kul och inte direkt svår. Tänkte att jag skulle våga mig på att göra ett bakombyte vid muren eftersom han gjorde så fina igår. Tror ni att han gör bakombytet? Nej, utan han gör en piruett framför mig och kommer över på "rätt" sida.. Suck... Allt gick bra fram till det var 4 hinder kvar. Hunden ska in i en tunnel och sedan ett hopp som stod en bit ut från linjen mellan första tunneln och den andra tunneln efter hoppet, alltså tunnel-hopp-tunnel. Jag ställer mig vid hoppet och visar med handen mot det och gör ett framförbyte samtidigt. Han kollar inte ens på hindret utan springer rätt fram till mig och börjar skälla, så jävla trött blir jag. I mål kom vi med 5 fel iaf. Jag var inte nöjd efter detta loppet eftersom jag kände att det var rena dumheter som Atlas inte tog hoppet.

Jag är ändå nöjd med det stora hela. Jag och Atlas knep DM brons =) Fin pokal fick vi och fick stå på pallen! Roligt att det räckte så långt genom att ta sig igenom båda loppen.














Ett stort grattis till vinnarna:
Small: Katarina Johansson, Njurdung
Medium: Pernilla Sterne, Tranås
Large: Carina Karlsson, Tranås

Roligt o se alla duktiga ekipage.

Jag är nöjd med min inställning i helgen. Jag tänkte på det Jenny hade sagt och försökte verkligen bara njuta. Tyckte att vi klarade det bra, speciellt igår. Jag är väldigt nöjd med min inställning och mitt fokus. Jag inser att vi hade nollat gårdagens hopplopp om jag hade valt att köra säkert, men om sekvensen efter inte hade fungerat om jag hade kört säkert så hade jag blivit irriterad över att jag safeade. Nu fungerade sekvensen ändå =) Nu ska jag och Atlas ta två veckors ledigt innan säsongens sista tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar