Mina två svarta...och jag

torsdag 22 september 2011

My life at the moment....

Just nu är det mycket jobb i mitt liv. Har inte direkt tränat så mycket med Atlas på sistone heller. I veckan har han varit väldigt tjurskallig, vet inte om han är lite sur över att jag jobbar så mycket ;o) Min hund är en väldig humörshund (sådan matte sådan hund heter det väl?) och visar väldigt tydligt vilket humör han är på. Han har inte velat gå ut i veckan o är lite allmänt sur över lag ;o) Tränade därför lite fjärrdirigering med honom i köket ikväll, max 5 min. Oj vad glad han blev och va duktig han var! Jag kunde stå ca 1,5 meter ifrån honom och han lyfte inte den lilla rumpan nån gång när han satte sig upp =) Med tanke på hur lite vi tränar den eftersom jag tycker det är tråkigt... så gick det väldigt bra! Älskar min egensinniga hund <3

Jobbet då som präglar mitt liv mycket nu... Jag har jobbat på en hel del ställen under åren som har gått. De två senaste har helt klart varit de allra bästa. Jag känner verkligen att båda jobben, som är väldigt olika, har passat mig väldigt bra. I våras var det fina FiGy som var min arbetsplats och nu är det Fritidsgården i Anderstorp. Jag saknar mina arbetskamrater på FiGy riktigt mycket, men jag har riktigt bra arbetskamrater nu med! Det är dock som natt o dag eftersom på FiGy arbetade jag med ett helt gäng underbara tjejer och nu med ett mindre gäng underbara grabbar. Jag skattar ungefär lika mycket nu som jag gjorde med tjejerna, jag säger ungefär ;o) Grabbarna jag jobbar med nu kan komma igång med skämten med och emellanåt har vi rena djurparken på gården. Men kul har vi! Det är skillnad på att jobba med enbart killar och enbart tjejer =) Finns nackdelar och fördelar med båda ;o) Att skämten är lika men ändå så olika fokus förstår vi nog alla =) Jag är verkligen tacksam att jag har fått arbeta på arbetsplatser där kollegor har blivit vänner! Det känner jag verkligen på båda ställena.

Jag är ju utbildad lärare, men trivs oerhört som fritidsledare. När jag var yngre och gick i högstadiet och gymnasiet så betydde mina fritidsledare allt för mig. Utan dom hade jag nog aldrig orkat mig igenom skolan. Dessa underbara människor har jag fortfarande kontakt med =) Jag vet hur stor skillnad en fritidsledare kan göra i en ungdoms liv och jag vill vara där för mina ungdomar nu som mina fritidsledare var för mig.. Mina ungdomar är hur goa som helst. Kollade i mina anteckningar i mobilen ikväll och fick se en liten text som en av mina ungdomar har skrivit i =) Glad man blir!

Mycket känslor och tankar stormar i kroppen, mycket funderingar om den närmsta framtiden.. Jag tror Atlas känner av det också...

På söndag ska jag och Atlas tävla i Kumla =) Har inga större förhoppningar, men det ska bli jäkligt kul. Sista tävlingen för säsongen nu. Han var jäkligt duktig på träningen i lördags, men veckans humör har ju som sagt inte varit den bästa ;o)
Känner att jag behöver få in lite rutiner i träningen igen. Måste sätta upp mål med min vinterträning med, även om jag förmodligen inte kommer träna i nåt ridhus i år.. Det finns ändå så mycket man kan göra. Axis kommer ju också så jag måste lägga upp en vinterplan för honom med =) Måste kanske be min kollega om en kurs i kroatiska innan.

Imorgon jobbar jag kväll på gården sen bär det av hem till Jönköping och då ska jag få träffa Mari =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar