Mina två svarta...och jag

tisdag 9 mars 2010

Träning och road trip

I söndags kväll åkte jag och Atlas upp till ridhuset i Taberg för att kolla om vi fick vara med på ridhusträningen, och det fick vi =) Atlas var lite övertänd, förmodligen för att han egentligen var mentalt trött.. Jag tyckte ändå vi fick till en bra träning. Atlas lyssnade inte på mig direkt utan körde på i 110 och tog första bästa hinder han såg =) vi måste snart börja jobba med det, men just nu är jag bara glad att han drar på hinder..

Vi hade en hopp och tunnelkombination som gick riktigt bra. Han drar väldigt bra på tunnlar nu för tiden, det är jag nöjd med =) Han rev några hinder, men bryr mig inte så mycket om det då han förmodligen var ganska trött efter lördagen..

Vi hade sen en annan hoppkombination med ett staket, fast med 2 hopphinder istället för 3. Jag försökte vid nåt tillfälle ta honom mellan dessa 2 hinder, men det misslyckades då han istället drog på och tog hindret från det hållet han kom ifrån.

Träningen var mellan 17.00-18-15 men jag tränade inte hela passet. Jag kände att Atlas behövde bryta efter en stund, så jag strechade honom och avslutade träningen..

Igår, måndag, åkte jag och Atlas till Carina och var hos henne vid 9 tiden, vi hade ett road trip mission. Jag hjälpte henne att klippa lite erbjudandelappar, sedan tog vi bilen och åkte runt till alla djuraffärer i Jönköping och satte upp lite erbjudanden som Carina kommer ha på massage nu. Vill ni se erbjudandet så kan ni hitta det på facebook, Frisk Hund, eller på www.friskhund.se och klicka på lokala erbjudanden. Det är ett fantastiskt bra erbjudande om man aldrig testat på massage på sin hund tidigare.
Det blev en heldag med Carina och hundarna =) Atlas försökte gång på gång fria till Bimbo, detta uppskattades inte =) hon var mest grinig på honom... Förstår henne ;o) min hund är LITE trög ibland..

Annars händer det inte mycket i våra liv, eller det gör det men det får ni veta mer om senare =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar