Mina två svarta...och jag

måndag 22 mars 2010

Helgen i Malmö

Nu är Malmö helgen över och vi har haft det jättebra =)

Jag, Carina och alla hundarna åkte ner i fredags morse och var framme strax innan kl 12. Vi åkte direkt till mässan för vi skulle hjlpa till att sätta upp montern. Den var inte så pass klar att vi kunde göra något när vi kom så vi gick och käkade lite lunch och satte sedan igång. Emma och Bello anlände strax innan lunch också så vi tog en promenad med hundarna innan vi började bygga monter. Vid 6 tiden åkte vi til hotellet, vi bodde på scandic segevången, precis som alla andra som hade med sig hund =) När vi hade ätit och skulle gå o sova så hade tyvärr många hundägare lämnat sina hundar ensamma på rummen så det var många som stod o skällde konstant =( Atlas skötte sig dock exemplariskt, inte ett enda skall eller gruff när han hörde andra hundar på hotellet.

Doggy/Frisk Hund monter

På lördag morgon vaknade jag med tuppen, jag vaknade självmant vid tjugo i sex!! Jag vet inte vad som har hänt mig.. Det blev en tidig promenad med Atlas sen gav vi oss iväg till mässan. Vi var först =) kvart över 7 var det i stort sett städarnaoch arrangörerna som var där =) Dagen flöt på med utställning och agility. Alltid lika kul att kolla på agilityn, utställning var sådär, det var inga raser som intresserade mig direkt på lördagen. Det var ganska dåligt med besökare och det fanns knappt inga montrar vilket var tråkigt, men jag var mest vid Doggy/Frisk hund montern. Alla våra hundar skötte sig jättebra på mässan och var hur lugna som helst, vilket var så skönt. För Atlas var ju detta en ny upplevelse så han uppförde sig riktigt bra. I agilityn gick det riktigt bra för danskarna, dom är riktigt duktiga.. Klockan 6 åkte vi tillbaka till hotellet, då var mässan och gruppfinalerna klara. Det märktes att hotellet hade bytt gäster, för det var inte riktigt lika mycket skällande på lördagkvällen. Jag och Atlas var riktigt trötta efter dagen så det var skönt att komma tillbaka till hotellet o ta det lite lugnt.

På söndagen var det packa som gällde, hade dock gjort det mesta kvällen innan. Den här dagen vaknade jag dock inte självmant =) Vi var som vanligt först på plats på mässan.. Den här dagen var det lydnad på morgonen, Elitklassen tävlades i stora ringen precis bredvid Doggys monter så vi kollade på det. Måste säga att jag blev riktigt sugen på att träna lydnad när jag såg tävlingen =) så nu ska jag och Carina börja träna ordentligt. Blir nog att vi tränar både lydnad och agility, men mycket lydnad ska det bli nu =) Jag måste ha nåt mer att träna än bara agility, blir ju ännu roligare då =)

Både jag och Atlas var trötta på söndagen och jag hade ont i hela kroppen. Den här dagen var utställningen lite roligare för Puli ställdes, Aussie ställdes och sen ställde Jejja sina portugisiska vattenhundar. Jag gick runt lite och kollade på montrarna också, men hade köpt det jag hade planerat på lördagen, så nu har jag inhandlat en matbar till Atlas =)





Det var många fina Pulisar där på söndagen, men en del var ganska stora och det gillar ju inte jag. Så när jag ska ha en puli till så ska jag vara väldigt specifik över vad jag vill ha för puli. En dansk puli kom på reservplats i BIS finalen =) Handlern till pulin kunde verkligen vrida hundens huvud åt ett håll och placera hunden på ett sätt och när han släppte rörde hunden inte en fena.. =)

Vid 6 tiden åkte jag, Carina och hundarna hemåt och vi var hemma vid halv 10 tiden. Då var vi så trötta så vi kunde knappt hålla ögonen öppna. Men vi har haft en riktigt bra helg =) jag hoppas ju självklart att jag är där nästa år och tävlar agility ;o) Dom kan inte ha mässan på samma ställa nästa år för att byggnaden skulle börja rivas idag, så nästa år finns inte byggnaden. Vi får se vart utställningen blir då någonstans.

Atlas har blivit masserad en del i helgen med, vilket han älskar =) Idag fick han också massage för vi hade en tid inbokad. Jag ville få honom genomgången innan tävlingssäsongen sätter igång på riktigt och allt såg bra ut =) I helgen var han stel i ryggen, förmodligen för att han har gått o spänt sig i snön, men nu känns han bra =) Han fick också bli fotograferad när han blev masserad idag, JP var hos Carina och intervjuade henne om hennes uppdrag som officiell fysioterapeut för landslaget i Lure coursing. Hoppas att det blir en bra artikel =)

Imorgon skulle jag åkt till Jenny, men tyvärr har hon 40 cm slask på träningsbanan så vi fick ställa in =(

2 kommentarer:

  1. Verkar ha haft en bra helg! Kul att ev. komma igång med lite lydnad...
    Trist att du inte kommer iväg till Jenny, men vädret råder man ju inte över. Vi är för övrigt uppe i fjällen och imorron bär vi av ut på tur med hundar, unge och pensionärer. Tur att jag har hundarna i bälte så jag får lite draghjälp =)

    SvaraRadera
  2. Ja det ska bli kul med lite lydnad =) det är nåt jag velat komma igång med länge så det är kul att det blir av.
    Hoppas ni har det bra i fjällen =) o ta det lugnt med magen..

    SvaraRadera