Mina två svarta...och jag

torsdag 25 mars 2010

Lydnad

Idag har jag varit hos tandläkaren, lagom kul, men det gick bra =) detta innebär att jag var uppe väldigt tidigt så jag har dessutom hunnit med att träna lite på vår gräsmatta utanför. Jag passade på att träna lite positionsarbete med Atlas, 7 av 10 gånger sätter han sig fot när jag säger det så det behöver förbättras =) men tränar jag lite varje dag så kommer det gå.

Jag är en aning irriterad också på dessa bajshögar som kommer upp nu efter snön smälter. Det är helt underbart att se en gräsmatta här utanför, men tyvärr är det folk som har låtit sina hundar bajs här utanför (senast imorse) utan att plocka upp det. Eftersom det är jag som spenderar mest tid på gräsmattan av alla hyresgäster, och jag bor dessutom på bottenplan så jag kan låta Atlas springa därute ganska mycket, så är det jag som får skulden om det ligger bajs på gräsmattan. Så jag har spenderat en stund att gå över hela gräsmattan så det inte ligger bajs, och jag hittade nog 5 högar som jag plockade upp =( Jag blir så less... Tyvärr är det alltid dom som plockar upp efter sig som får skulden..

Idag ska jag jobba på hunddagiset =) Får er som vet vad jag skulle hitta på för spännande igår så gick det ganska bra. Jag har en del jag måste kolla upp innan jag ska dit igen, men jag är fortfarande lika peppad =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar