Mina två svarta...och jag

lördag 23 februari 2013

Varg runt husknuten

Det har ju bekräftats att det fortfarande finns varg här omkring. Nån veckan innan den vargen vid bilprovningen i Gislaved sågs, såg jag spår i min trädgård som jag funderade på om det var varg. Det var stora tassavtryck som kom från skogen, över åkern o sedan över min gräsmatta o vidare. Men dagen efter var all snö borta o då fanns ju inte spåren kvar... Så jag kunde inte få nån som bekräftade det. Men nu har det alltså bekräftats från Länsstyrelsen att vi har varg här. Den vandrar här omkring husen o kyrkan o i skogen.

Lite spännande är det samtidigt som det är lite läskigt ;) Jag är inte så orolig för mig själv, men för hundarna. Idag var jag ute i skogen med hundarna tillsammans med Nina o hennes hundar. Gick den vanliga rundan o då såg jag spåren. Hade jag gått där samtidigt som vargen så hade jag mött den =) Den hade gått samma stig som jag går. Det var inga små spår vill jag lova!! Herregud vilka tassar! Spåren kan inte vara jättegamla så den har ju definitivt kommit ut vid kyrkan där "vår" runda börjar..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar