Mina två svarta...och jag

tisdag 12 februari 2013

Helgens tävling och Atlas

I helgen var vi i Värnamo o tävlade på deras inoff. Axis gjorde ingen bra tävling i helgen.

Första klassen, hoppklassen, stack han ur slalom ca 8ggr innan jag faktiskt plockade av honom från banan. Han betedde sig som en galning, lyssnade inte alls. Sen fick jag gå in efter klassens slut och köra slalom igen och då hade han lugnat ner sig så då gjorde han det bra. 

Andra klassen, agilityklassen, gjorde han bra ifrån sig förutom att han helt plötsligt inte kunde sväng-kommandona. Han tog hopphindret men såg nån tunnel som han gång på gång tyckte var roligare än att lyssna på mitt sväng-kommando. Slalom gjorde han bra och tillslut kom vi i mål iaf =)

Denna tävlingen lägger vi i mappen över glömda tävlingar ;) Inget att lägga på minnet. Vill att snön ska försvinna nu så vi faktiskt kan träna slalom ute!

Atlas har gått tillbaka till att må sådär i sitt ben. Jag är dock inte så orolig. På torsdag ska vi till Carina för första rehab tillfället =) Då ska hon även massera igenom honom så han blir fräsch i kroppen. Imorgon ska vi till veterinären i Anderstorp för att ta bort stygnen, det ska bli skönt! Då slipper han ju tratten med =)

Den 27 februari ska vi tillbaka till Ole på djursjukhuset för återkontroll. Ska bli spännande o se vad han tycker.

Ser dock väldigt ljust på lilla Atlas framtid just nu =) Men vissa av våra mål detta året (inget av dom jag lagt ut i bloggen) har jag insett att vi förmodligen kommer få släppa tyvärr. Han kommer nog inte vara i den formen jag önskar tills dess...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar