Mina två svarta...och jag

fredag 30 december 2011

2011- ett år att lära av?

Jaha nu är snart 2011 över och som alla andra ska jag försöka sammanfatta året. När jag tänker tillbaka riktigt noga så är nog detta ett år som jag kommer ha lärt mig en del, men inser kanske inte det förren längre fram... Min första tanke när jag funderade över vår agilitysäsong var katastrof, men efter lite eftertanke så har den inte varit helt katastrofalt. Mina mål hittar ni här

Atlas
Resultaten har lyst med sin frånvaro förutom de två pinnarna i Åtvidaberg som gjorde att vi blev uppflyttade till klass 2 i agility. En hel del av målen tycker jag att vi har uppnått, men frånvaron av resultaten har tärt på mitt självförtroende.. Jag har i o för sig lärt mig utav det, men det har varit ett riktigt tufft år. Vi har ändå gjort bra lopp och varit mer offensiva på banan, och det har då resulterat i att disk har varit ett återkommande moment.
Jag tycker ändå att Atlas och jag har varit jämnare i år när jag tänker tillbaka på våra lopp.

Jag
Jag har hittat ett större fokus på banan och under hela tävlingsdagen. Mycket har hänt under 2011, det har varit mycket fläng hit o dit eftersom jag inte jobbat i Jönköping, det visar ju sig också. Med tanke på mitt bristande självförtroende denna säsong så har jag verkligen fått jobba med dom delarna.

Axis
Han har snart varit här i 2 månader nu och han är ett riktigt yrväder ;o) Jag har påbörjat hans träning tillsammans med Jenny och det går framåt. Han är riktigt duktig och det ska bli kul o få se han utvecklas under 2012.

Detta har verkligen känts som ett mellanår där egentligen ingenting har hänt, men mycket ändå som gör att det känns som om 2012 kommer bli så mycket bättre. Vi har tränat för Jenny hela året och det kommer vi fortsätta med nästa år. Jag har gjort världens resa och hämtat hem våran fina Axis, bara det är häftigt ;o)

Återkommer med mål inför 2012 nästa år ;o)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar