Mina två svarta...och jag

fredag 30 december 2011

Lotushallen och underbara 2 dagar

Jag vet!! Jag är kass på att uppdatera just nu, det blir mitt nyårslöfte att blogga oftare ;o) Mycket händer, men mer om det senare.

Jag har haft det fantastiska privilegiet att få ha underbara Emmeli här hos mig igår och idag. Hon kom igår med sina hundar, Molle o Vimse. Vi gick en promenad i stormen, men det var underbart att bara gå omkring med alla hundarna och bara vara =)

Kvällen bestod av ännu mer agility o hundprat och sedan kollade vi på en agilityfilm som vi blev ganska inspirerade av.. Det var härligt att bara få umgås tillsammans och hundarna skötte sig jättebra. Axis var lite morrig och skällig och Atlas var även han skällig, men det lugnade sig till slut.

Idag åkte vi mot Lotushallen och skulle äntligen få träna tillsammans =) Vi körde först unghundarna och Axis är verkligen härlig. Jag körde först running contacts och han är så duktig. Jag måste dock lära mig att kasta bättre ;o) Hans attityd är så underbar! Sedan blev det träning på tunnel och hopp efter för att träna fram. Riktigt bra fart har han nu genom tunneln. Tränade även ett hopp, han är fortfarande lite osäker på vad han ska göra där, men det kommer =)

Atlas fick träna lite kombinationer med ut och staket. Sedan tränade vi lite kf på balansen, han missade nån gång, men överlag är jag nöjd =) Körde slalom med, men då tror jag att han var ganska trött så det blev inte så bra.. Men han gjorde några snygga ingångar.

Det har varit helt underbart att ha Emmeli här och bara prata hund och agility =) Det ska göras snart igen ;o)

Avslutar med ett filmklipp och lite bilder;
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar