Mina två svarta...och jag

söndag 11 december 2011

Vilken helg!

Denna helgen har gått i hundens tecken, som de flesta av mina helger ;o) Fast denna gången utan mina egna hundar..

Jag, Carina, Emma och Niklas åkte upp till Stockholm och hundmässan där kl 5 igår morse. Hade jobbat fredagkvällen och hann sova 1h o 40 min innan det vardags att gå upp o ta bilen upp till Carina. Tur att jag inte skulle köra, så jag kunde sova hela vägen till Stockholm! Vi var inne på mässan strax innan kl 9 och gick direkt o kollade på lydnaden. Så häftigt o se alla duktiga ekipage, men eftersom det var en internationell tävling så var domarna riktigt hårda. Man blir inspirerad av att träna när man ser dom duktiga =)
Platsläggning;













Det blev mässan hela lördagen, inget shoppande, kollade mest av ;o) Besökte en del rasmontrar och kollade in en del som ställde ut. Var ju naturligtvis o kollade pulisarna =) Jenny var där med sin Swea, mysiga Swea!
Swea;













Fick även äran att se den kroatiska vallhunden (Hrvatski ovcar) från Finland =)













Finalerna var kul o se =) Speciellt när det är så många raser man är intresserade av. Vi försökte gissa vilken hund som skulle vinna i varje grupp. Måste säga att vi var duktiga på att gissa rätt =) Kanske skulle bli domare ;o) Skulle inte tro det...

Kvällen spenderades hos Anna och hennes familj. Vi åkte först o åt lite och sedan skulle vi få sova hemma hos Anna. Eftersom hela högen som jag umgicks med är massörer så masserade dom varandra =) Jag stod över... Jag har bara ont i knäna just nu eftersom jag ramlade i trappan i skolan i torsdags o mina knän behöver ingen massage ;o) Det blev en tidigt kväll och jag sov som en prinsessa, förutom att det var svinkallt ;o)

Hela söndagen spenderades också på mässan. Idag blev det en hel del shopping. Jag handlade 5 st fällar att ha i burarna o bilen, hundben, hundmat, leksaker till Axis framför allt, snacks o klicker =) Blev inte ritkigt allt inhandlat som jag hade velat, men får väl åka till My Dog i januari med ;o)
Idag kollade vi även på SM i HTM och Freestyle =) Tror faktiskt jag ska prova på freestyle... Har redan Atlas o mitt koncept klart ;o) Axis koncept har jag bara börjat spåna på...
Vi stannade aldrig för att kolla på dagens finaler, vi kände att vi var tvungna att bege oss hemåt.. Så skönt med tanke på hur trötta vi var!

Sammanfattningsvis kan jag bara säga att helgen har varit underbar! Fått umgås med mina underbara vänner o göra det som vi allihopa älskar, hundar! Men jag kan säga att vi allihopa saknade våra egna hundar idag =) Jag skulle aldrig klara mig utan hund.

Jag åkte direkt hem till mamma när vi hade kommit till Jönköping o Atlas o Axis blev som tokar! Så glada =) Mina små älsklingar. Nästa år är jag sugen på att ställa Axis i Stockhom!

Finalringen;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar