Mina två svarta...och jag

måndag 19 december 2011

Dåligt med uppdateringar...

Det har varit lite dåligt med uppdateringar på senaste =) fick äntligen ut mitt inlägg om träningen hos jenny som jag har skrivit på sen i söndags ;o)

Jag försöker träna lite titt som tätt med båda hundarna. Atlas ska ju få starta sin debut i lydnadsklass 2 i Jönköping den 20 januari. Så mycket fokus ligger på att få till momenten i det. Just nu är det rutan och hoppet jag är mest orolig över. Apporten får gå som det går... Jag kan inte göra mer än träna som jag gör.

Vi hade lydnadsträning igår i ridhuset i Forserum och Atlas var verkligen duktig! Han var riktigt taggad och gjorde riktigt snyggt fotgående =) Fjärren satt klockrent, likaså läggande och ställande under gång. Rutan började jag träna igår och nu vet jag hur jag ska träna vidare på det. Apporten gick riktigt bra en gång, sen när han skulle ut o hämta den andra gången så kom en hund från sidan och flög på Atlas. Jag kunde snabbt bryta Atlas, men eftersom han har varit lite sådär med apporten tidigare så var ju inte detta det bästa... Jag hade sedan problem med att få ut honom till apporten efter det tyvärr. Jag får träna vidare helt enkelt.

Axis träning går också vidare. Vi tränar på det vi har fått i läxa från Jenny och det går verkligen framåt =) Skicka mot ett hinderstöd och att han sen ska tillbaka fungerar toppen =) Han börjar bli riktigt duktig på även det vardagliga med nu, men under julen ska vi jobba mycket på att gå i koppel.

Idag fyller min lilla balkanvessla, som jag kallar Axis, 9 månader =) Han börjar bli en stor pojke nu.

Annars är det ganska mycket jobb som vanligt. Vi hade julbord förra veckan och vi har riktigt kul =) trötta på fredagen dock ;o)

Ikväll är det jobb som gäller... Ska försöka hålla er uppdaterade lite mer framöver ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar