Mina två svarta...och jag

onsdag 4 januari 2012

Nyår och lydnadsträning

Nu var det då äntligen ett nytt år =) Jag firade nyårsafton hemma tillsammans med Mia, Johanna och Olof samt 7 hundar i min lilla lägenhet. Det gick riktigt bra =) Märktes inte ens att vi hade så många hundar där. Vi delade av dom så dom hade det lugnt och skönt.
Atlas brukar aldrig vara berörd av smällare, men i år blev han jätterädd =( Han blev så rädd att han kissade ner sig... Stackaren =( Mitt hjärta blöder när jag tänker på det. Axis tyckte det var lite läskigt under det värsta då även Atlas var väldigt rädd. Men Axis släppte det väldigt fort, skönt!
Vi hade det annars lugnt och skönt med god mat =)

Nyårsdagen åkte jag, Mia, Carina och Cinna upp till JBK för att träna lite lydnad. Mitt lydnadspass gick riktigt dåligt.
Platsen gjorde han bra och fritt följ var ok, men inte mer. Sedan gick allt åt skogen, inget funkade. Kan inte påstå att jag är så sugen att tävla den 20 januari... Det kommer verkligen gå dåligt!!! Fattar inte varför jag utsätter mig för detta.

Måste sätta igång med lydnadsträningen med Axis med. Han behöver verkligen det. Jag vill ju tävla lydnad med honom med.

Nu är det ett nytt år och nya möjligheter =) Ska sätta mig ner och skriva mina mål någon dag för båda hundarna.

Spännande saker händer nu och mer kommer det bli =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar