Mina två svarta...och jag

onsdag 12 oktober 2011

Träning, VM, hockey och livet i övrigt

Helgen som var gick verkligen i hundens tecken =) Härlig helg som jag fick spendera med världens bästa Carina!!! Så underbart att ha tid att umgås med henne.

Lördagen var vi ju på Höglandets BK och tränade som jag skrev i förra inlägget och i söndags ar vi på JBK. Jag  och Carina hade nog årets längsta platsläggning för hundarna. Det genomfördes MH på JBK denna dagen och vi ville köra platsliggning med skott. Så vi tränade platsen tills skotten kom. Det gick kanon med skotten. Atlas reste sig en gång, men det var mellan två skott. Han låg dock fint under skotten =) Kollade sig omkring lite. Sedan tränade vi lite mer lydnad. Jag tränade mycket på hoppet, det går framåt men kanske inte så fort som jag önskar ;o) Har ju LITE dåligt tålamod =)
Tränade en del inkallningar också och tycker fortfarande att han har dålig fart mot mig. Men det är väl bara att träna på. Körde apporten  några gånger och det går helt ok om jag backar och tar den innan han hinner släppa den. Jag kom dock på att jag förmodligen kommer köra på avlämning framför mig. Det gör att jag slipper ett moment med apporten, nämligen att han ska in till mig med den. Han vill verkligen inte det. En avlämning framför mig kan jag nog få till =)

Vi gick sedan och tränade lite agility. Jag fokuserade på a:et och vårt projekt. Testade Jennys idéer med hur jag ska få honom att ta rutan på a:et, och funkade det?? Klart det gjorde ;o) Det satt perfekt! Jag ska fortsätta att höja successivt så blir det nog toppen! Jag filmade lite också, kan lägga ut det senare. Ska ändå redigera det till min redovisning till A2.
Tränade även Bus och Bimbo. Gick bra, men jag får inte riktigt till det med deras slalom. Det ser så bra ut när Carina gör det med dom så dom kan det ju =) Men det ska bli kul o köra KM på söndag med dom ;o)

VM i agility har ju också gått i helgen och jag har kollat så mycket jag bara kan. Vill bara nämna att en kroatisk vallhund kom på 5e plats i individuellt large =) I topp 50 fanns 49 BC och en Kroatisk vallhund! Det som är skam var att mattan var hal! Skamligt på ett mästerskap tycker jag. Smsade med Jenny och trots att resultaten inte var på hennes sida i de individuella loppen så var hon nöjd =) Det är en fröjd att se henne springa agility med sina hundar!














Veckan har annars bestått av jobb. Idag kom jag iväg till Smålandsstenar BK för lite träning och promenad med Claudia. Jag körde balansen och vippen en del och det gick toppen. Hade bollen med mig idag och jäkla vad taggad Atlas blev av den på kf. Perfekt för att hetsa honom lite ;o) Fick möjlighet att korrigera honom några gånger och sedan satt det. Duktiga killen. Fortfarande en del ifrågasättande från hans sida när det kommer till tunnlarna, försökte utmana honom idag med att vara lite passiv. Det var inte hans grej.
Körde även fjärren på fullt avstånd, kanske till o med lite längre, och den satt som en klocka! Nu är det nog dags att börja träna rutan kanske??

Imorgon ska jag med jobbet på hockey, Frölunda-HV =) HV ska spöa skiten ur Frölunda ;o) Det ska bli så jäkla kul! Jag och 11 grabbar/gubbar drar till Göteborg vid 16 tiden imorgon och ska ha skitkul! Jag vill understryka att alla inte är HV fans, hur man nu kan hålla på nåt annat lag? Denna veckan jobbar jag ju dessutom fredag kväll så jag funderar på om det ska bli Ullared eller Lotushallen innan jobbet på fredag...

Nu ska jag sova så jag tar mig igenom min fullspäckade dag på jobbet imorgon innan vi drar till Göteborg =)

Lägger in Tanja och Rudis (Kroatisk vllhund) lopp från VM;














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar