Mina två svarta...och jag

tisdag 25 oktober 2011

Nytt om Axis

Igår tog Axis sitt blodprov. Sandra hade från början fått reda på att det skulle ta 2-3 veckor innan resultatet var klart, men när hon hade varit där igår så fick hon veta att hon får veta resultatet redan på fredag =))

Om blodprovet visar ok, vilket jag måste förutsätta, så åker jag förmodligen ner och hämtar honom 9-10 november. Det beror naturligtvis på om det finns flygbiljetter som passar och jag får ledigt från jobbet. Jag är så exalterad just nu vill jag lova =) Jag pratade med Mia igår om transportväskan, hoppas att den inte är alltför dyr och att den kan funka. Ska nog en sväng till hundutställningen i Växjö nästa helg med och då ska det köpas bur. Sedan måste jag köpa hem valpfoder också =) Har även beställt en sorts färskfoder med, superbra som godis. Annars hade jag inte brytt mig om det. Men nu känns det lite mer verkligt när jag inser att nu ska allt köpas och biljetter ska beställas.

Får jag hem honom som jag har tänkt så kommer han få följa med på den inofficiella tävlingen i Lotushallen samt att min träningstid hos Jenny blir av med båda hundarna =) Trodde först att jag skulle få hämta honom den dagen jag hade tid hos Jenny, men nu löser det sig!

Hämtar jag honom den 9 november så har jag 5½ dag som vi kan spendera tillsammans innan jag ska jobba igen. Det känns toppen. Då hinner han installera sig och vi hinner lära känna varandra innan han får vara själv med mamma och Atlas. Atlas och han hinner också bekanta sig ordentligt med varandra så att mamma inte behöver bekymra sig.














Nu är du mer än välkommen min skatt <3

2 kommentarer:

  1. Underbart! Jag är så nyfiken på odjuret. Tänk om man skulle chocka Norrahammar och dyka upp en gång till!!
    Kanske efter Jul!

    SvaraRadera
  2. Tycker jag absolut du ska göra!!! Kram <3

    SvaraRadera