Mina två svarta...och jag

måndag 17 oktober 2011

KM på JBK

Igår var det dags för årets KM på klubben. Kan inte påstå att jag var alltför taggad... Jag var fortfarande väldigt trött efter mina marathondagar på jobbet. Jag ville helst sova. Men åkte ändå dit med 3 hundar, Atlas, Bimbo och Bus.

Jag kan sammanfatta med att det inte blev så bra. Bimbo och BUs blev det disk hela vägen. Bus var väldigt taggad och banan var alldeles för svår för lilla busan. Hon är så himla duktig på att dra framåt nu och då vi skulle ta ett hinder från fel håll så drog hon bara rätt fram över det =) Bimbo var disträ i första loppet, men skötte sig riktigt bra i andra loppet. Det blev ändå en disk.

Atlas skötte sig helt ok i första loppet, men tyvärr missuppfattade han mig i slutet och tog ett hinder från fel håll. Denna dagen visste han inte heller vad en slalomingång var, trots att min hund är 150% säker på det i vanliga fall =) Andra loppet tog vi oss igenom med 10 fel, två vägran, för en missad slalomingång och ett missat hinder.

Att det delvis gick dåligt kan ha berott på att jag själv inte var taggad. Jag borde egentligen inte ställt upp, men det är ju kul ändå =) Jag har liksom tagit paus från tävlandet nu känner jag. Jag kommer vara taggad inför den inofficiella i Lotushallen iaf. Det blir jag alltid =)

Till helgen är det slutet på A2 utbildningen med. Ska bli kul, ska bara hinna med o skriva ner lite inför helgen. Har som tur är jobbat min enda kväll för veckan så nu har jag tid på kvällarna. Kommer bli lite träning med =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar