Mina två svarta...och jag

lördag 15 oktober 2011

Agilityträning, bad och marathondagar

Idag var jag och Felicia uppe och tränade på klubben. Jag tränade framför allt på a:et och tyckte faktiskt han gjorde det riktigt bra. Jag kunde höja a:et en hel del idag. Hoppas ju lite på att han ska kunna ta det i full storlek imorgon så jag kan träna på det på Smålandsstenar BK i veckan.

Tränade en kortare bana som vi knåpade ihop med de hinder som stod. Jag tyckte att Atlas lyssnade dåligt emellanåt, han var ritkigt taggad och valde då att skälla på mig istället för att lyssna. Det gillar jag inte! Men när han fokuserade så gick han som en klocka =) Är mycket nöjd med det hela.

Innan vi åkte och tränade så var jag på Arken Zoo och gav Atlas ett välbehövligt bad. Han blev ordentligt badad och fönad. Jag klippte han lite runt tassar och i ansiktet. Blev jättebra, men Atlas var inte nöjd ;o)

Har haft två marathondagar nu på jobbet så jag har inte hunnit med Atlas alls. Han blev så glad bara vi gick utanför dörren imorse =) Han hoppade och skällde så glatt. Stackaren tycker väl att jag har försummat honom =) men han har ju haft mamma.
Anledningen till marathondagarna var ju först hockeyresan i torsdags med jobbet. Shit va kul vi hade =) men det är ju en speciell upplevelse och vistas med mina kollegor Beni och Kim i det offentliga ;o) Det är inte alltid jag uppskattar vad dom gör... Fast i efterhand kan man skratta åt det. Fast det var ju skit att HV förlorade =( tror ni att vi fick höra det nån gång av Kim på vägen hem?? Nej då inte alls ;o) I fredags jobbade jag sen dubbelpass för vi hade lite sjuk personal på jobbet. Kan säga att jag var väldigt trött framåt kl 4 på fredags eftermiddagen när det kändes som att jag inte lämnat jobbet sen jag kom kl 7 på torsdagsmorgonen....

Nu är vi iaf hemma och försöker ladda för KM på klubben imorgon. Sov gott mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar