Mina två svarta...och jag

söndag 9 oktober 2011

Lydnadsträning

Idag har jag och Carina varit på Höglandets BK och tränat lydnad. Träffade Cinna och en massa andra där med =) Trevligt!

Tar bara träningen i korta drag. Det var mycket störning idag så linförigheten gick verkligen inte bra. Atlas var seg i allmänhet och ibland följde han inte ens med mig när jag sa fot. Vet inte vad han sysslade med ett tag. Ställandet under gång gick bra, läggandet fick jag ge ett dubbelkommando. Jag vet inte varför han inte vill göra läggandet ibland.

Tränade en del apportering och den går bra, men vi kommer inte riktigt vidare. Han springer ut och hämtar den jättefint och kommer in till mig om jag lockar och backar. Men sätter jag minsta press på att försöka få in honom på annat sätt så släpper han apportbocken och tar den inte igen. Carina har lovat att hjälpa mig =)

Hoppet började vi träna in. Fick tips på hur vi ska göra, känns toppen!

Fjärren börjar sitta =) Men det är lite som läggandet under gång, ibland får han för sig att inte sätta sig upp. Det är en utmaning att träna puli vill jag lova =)

Ska iaf fortsätta träna så vi kan start LK2 inom snar framtid =)

En underbar dag hade vi iaf. Carina tränade även lite rapport och shit va häftigt det är att se Bus jobba med den intensiteten hon har =) Det är en fröjd o se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar