Mina två svarta...och jag

tisdag 12 juli 2011

Kvalitetsträning

Igår var jag en sväng på klubben för att träna lite. Jag fick verkligen till riktig kvalitetsträning, inget tragglande utan finputs på få saker.

Jag fokuserade enbart på kf och slalom. Startade med slalom, och skulle träna på att gå ifrån. Första vändan gick han ur, jag gjorde precis som Jenny hade sagt att jag skulle göra, tog time out i nån minut. Sedan körde jag en vända till och då gick det jättebra =) Körde ett par gånger till så och sedan släppte jag det.

Körde sen kf på a:et. det gick sådär idag, måste se till o fixa nåt som kan ligga på andra sidan nocken så han inte trampar på nocken. När han trampar där så missar han kf på a:et. Jag är ändå nöjd med det vi körde på a:et och det kommer sitta till slut.

Gick sedan över till balansen. Körde tre hopp innan och sen skulle han upp på balansen. Det luriga var att det låg en tunnelingång precis bredvid, men det har han varit så säker på innan så jag brydde mig inte om att ta bort den. Det märktes dock att min hund inte tränat agility på en vecka, för någon tankeverksamhet förekom inte i hans hjärna ;o) Han dundrade rätt in i tunneln gång på gång. Fick köra lite uppfriskningar på det momentet och sedan kf på balansen i samband med det. Atlas fuskade en gång på balansens kf, han tog dom men inte med 2 av 2 på. Så det blev time out där med. Sedan funkade det galant. Han hade riktigt bra fart över hela balansen idag och ett bra sug på targeten =)

Sedan gick vi tillbaka till slalom för att träna den svåra ingången Jenny inte var så nöjd med sist =) Atlas behövde inte särskilt många gånger för att sätta den, så vi körde bara några gånger och var nöjda sen.













Det svåra var att jag skulle ha Atlas närmast slalomet, på min vänstra sida. Så han gjorde i slutändan nästan 360 grader runt första pinnen, in i slalomet =) Han var verkligen duktig!

Vi avslutade träningen med att träna kf på vippen. Testade idag att slänga iväg leksaken samtidigt som jag sa trampa, för att se om han fuskade. Han fuskade en gång och sedan gick det kanon. Nu ska jag verkligen vara konsekvent på tävling också. Han ska inte fuska på vippen!

Måste ju också inflika att Atlas faktiskt sprang efter apporten igår och tog den tillbaka till mig =) I o för sig tappade han den innan jag fick den, men det stora är ju att han tog den!

Jag är mycket nöjd med träningen trots att Atlas tankeverksamhet försvann ibland ;o) Blir nog träning ikväll med efter vårat möte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar