Mina två svarta...och jag

måndag 25 juli 2011

Agilityträning och skogspromenad

Dagen började ganska lugnt idag. Fick en trevlig pratstund med Emmeli imorse vilket gjorde att dagen startade väldigt bra =)

Sen eftermiddag tog jag och Mia en promenad med hundarna i skogen. Vi valde att gå milen med hundarna kring Åsasjön. Så härligt var det att bara vandra omkring =)

Ikväll har jag varit på klubben och tränat lite med Felicia och Vilda. Jättetrevligt som vanligt =) Jag valde att träna på några få saker idag. Satte bland annat upp den kombinationen från Ulricehamn tävlingen med hoppet efter tunneln. Det var inga problem överhuvudtaget för honom, oavsett hur långt bort jag satte hoppet efter tunneln. Det kan ha varit mitt ursla tryck i röst och kroppsspråk som gjorde att han inte tog det på tävlingen. Tränade lite bb på balansen med, inga problem där heller. Förmodligen sa jag inget på tävlingen så det var därför han höll på att hoppa ner. Tränade vippen ganska mycket med, både bb och framförbyten, försökte störa honom. Han satte det perfekt =) Nu inser jag ännu mer vilken ursel förare jag var i agilityklassen i fredags. Min stackars hund =( 
Tränade en del på den svåra slalomingången också. Ibland blir verkligen Atlas helt låst om vad han ska göra. Jag vet inte varför... Ibland kan han ingången klockrent på en gång, ibland gör han den en gång och sedan är det precis som om han inte fattar igen... Idag tog det en bra stund innan han "gissade" rätt och efter det gjorde han rätt hela tiden. Bara fortsätta jobba på. 

Jag är iaf nöjd med dagens träning. Jag måste få till mer effektiva träningar nu framöver. Imorgon åker jag till Falkenberg för ny kurs för Jenny och Zeljko. Men innan jag åker imorgon ska ni få en redogörelse för förra kursen =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar