Mina två svarta...och jag

onsdag 29 juni 2011

Träning

Både igår och idag har jag varit uppe på klubben en stund innan kursen och tränat. Träningen har varit riktigt bra faktiskt =)

Igår satte vi upp en del av en hoppklass 3 bana. Felicia och Vilda ska ju starta sin första start i klass 3 i helgen och ville köra en på träningen innan. Det var en bana som var kombinerat teknisk och spring, den var riktigt rolig. Jag tyckte vi gjorde bra ifrån oss, men Atlas trilskas lite i slalom just nu så jag får verkligen tänka på att inte göra några alltför svåra saker för honom i helgen. Gör jag bara som jag brukar så ska det gå bra, men jag får inte lämna honom eller komma efter för mycket. Starten på banan var ganska knixig, men vi löste den riktigt bra. Jag är väldigt nöjd med hans ut kommando, han gör det tajt och säkert =) Angående slalom så vet jag hur jag ska träna lämnandet nu. Jag kom på att jag egentligen inte har belönat på rätt sätt i slalom när han faktiskt gör det rätt. Jag brukar nog belöna vid mig, men egentligen belönar jag ju fel då. För det gör ju att han vikar av mot mig för att få sin belöning snabbare. Om jag istället belönar framåt, som jag har gjort när jag tränat slalom innan, så får han ju ett större sug framåt i slalom. Han går aldrig ur för att få sin belöning snabbare framåt nämligen.

Idag körde jag lite av min läxa från Jenny. Jag körde enbart några gånger för att verkligen få till de två olika fb och de satt nästan varje gång. Jag är väl medveten om hur jag ska göra för att Atlas ska göra rätt, och det är huvudsaken =) Sedan körde vi en väldigt lätt bana på kursavslutningen med våra nybörjare. Efter kursens slut så körde jag den med Atlas, så fick vi träna lite kf med. Det var en riktig springbana, men det är skönt o träna det med. Det gick bra, var nåt ställe jag inte riktigt fick till framåtsändandet, men jag är väldigt nöjd med kf =) Sedan körde Jeanette honom och det gick riktigt bra. Jeanette springer på bra med och det hjälper väldigt mycket. Men han tog kf även med henne, så det känns bra.

Veckans träning har varit riktigt bra. Vi har tränat både handling och spring, och båda delarna har kännts väldigt bra. Så vi är redo för vilken bana som än kommer till helgen ;o) Jag föredrar ju dock en lättare ag-bana och en svårare hoppbana. Jag är riktigt laddad för helgen nu, ska bli superskoj med tävling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar