Mina två svarta...och jag

onsdag 8 juni 2011

Växjö

I måndags var det dags för tävling igen och denna gången Växjö. Jag och Felicia åkte med Carina som var där för att jobba. Jag skulle köra både Bus och Atlas, vilket gick, frånsett att en banvandring krockade. Då blev det lite stressigt.

Jag hade en plan med Atlas tjuvstarter att jag skulle träna det innan på planen bredvid och det gick jättebra!

Bus

Agilityklass
Agilityklassen kändes ganska lätt trots att många diskade sig eller fick fel. Det började med 2 hopp och balansen. Detta var första gången jag körde en ag klass med henne på tävling. Det började bra med dom tre hindrena, men sen missbedömde jag Bus sväng lite efter balansen som gjorde att hon gick runt hindret. När jag sedan skulle ta tillbaka henne så gick hon upp på a:et som stod nära, så en disk =) Mitt fel helt och hållet, borde tänkt på att hon skulle dragit på a:et. Därefter gick det bra, jag kunde göra ett bb på en tunnel och efter a:et var det en raksträcka. Först tog hon döcket superfint och sedan drog hon fram  när jag sa fram. Jag kunde göra tidiga byten och hon var verkligen fokuserad. Kändes riktigt bra och kontrollerat att köra henne =)

Hoppklassen
Denna klassen såg jag fram emot eftersom den var en riktigt klassisk klass 1 bana, bara raka sträckor. Tyvärr var slalom hinder nr 2 och hon fick en vägran där. Sedan gick det bra på rakorna, hon drog riktigt fint framåt. Hon tycker dock att platta tunneln har varit lite läskig på senaste tiden, hon ville inte gå igenom på träningen förra veckan heller. Så på den fick vi en vägran, men sen fick jag igenom henne. Tyvärr var jag för dålig på att visa henne efteråt på ett hinder och hon sprang förbi det så det blev disk. Men jag är väldigt nöjd med henne, hon drog fint framåt hela vägen och framförallt orkade hon två lopp! Ser verkligen fram emot Åtvidaberg nu!

Atlas
Agilityklass
Startade på sämsta sätt med en tjuvstart och det gjorde att vi fick en vägran på balansen eftersom han vände sig om mot mig efter de två första hindrena. När han sedan inte gjorde kf på balansen exakt som jag vill så diskade jag honom där. Resten av banan kan sammanfattas som katastrof! Jag var arg för tjuvstarten och Atlas var inte alls som han brukar vara. Jag var så arg på hans tjuvstarter efteråt så han var ganska billig.. Men det som tur är över =)

Hoppklass
Jag hade bestämt mig för att diska oss om han tjuvstartade igen. Han satt dock som ett ljus i starten, testade honom till och med genom att rycka lite i armen som om vi skulle starta. Stod lite extra länge också för att verkligen testa honom, men han satt. Banan var en väldigt lätt klass 2 bana, 13 st gick i mål nollade. Att ha slalom som nr 2 för Atlas är inga problem. Tyvärr rev han  första hindret. Trots de raka sträckorna på banan så tyckte jag han drog bra framåt. Tyvärr orkade jag inte följa med honom hela vägen efter en rak tunnel så han sprang förbi hindret efter. Vi fick till ett riktigt snyggt bb och upploppet blev också bra, men det var så himla varmt att springa! Vi kom i mål med 10 fel iaf. Jag var nöjd med loppet. 


Jag får avsluta det hela med att gratulera alla nya klass 3 ekipage efter helgen;

I Falkenberg;
Emelie och Ville blev uppflyttade i hoppklassen. Grattis!!

Emelie och Ella blev uppflyttade i hoppklassen. Grattis!!


I Växjö;
Felicia och Vilda blev uppflyttade i hoppklassen. Grattis!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar