Mina två svarta...och jag

tisdag 7 juni 2011

Helg i Falkenberg

Nu är det verkligen hög tid att jag uppdaterar bloggen =) Långledigt i helgen och det har verkligen varit skönt. I torsdags åkte jag först till Huskvarnas träningstävling för att träna kf. Det var en väldigt lätt bana som bara gick runt, runt. Han tog kf helt ok på balansen, men inte helt som jag vill ha det så jag tog om och diskade oss. Han drog på bra genom hela bana, så jag var nöjd.

Därefter åkte jag hem, packade och tog sikte mot Falkenberg och pappa o Liz stuga. Jag har haft en alldeles underbar helg med massa agility, fint väder och trevligt sällskap. Det var verkligen behagligt att ha en helg hemifrån. Jag och pappa tog morgonpromenader utmed havet och på fredagkvällen tog jag, Anna, Wilma och Atlas en kvällspromenad på stranden utmed havet.

Största anledningen till vistelsen var ju tävlingen i Falkenberg. Det var endast klass 2 o 3 så jag skulle bara köra en hoppklass om dagen.

Hoppklass fredag


Detta var en bana som var ganska klurig, men en bana som verkligen passade mig och Atlas om jag vågade köra offensivt. Pappa och Liz kom för att kolla på oss vilket gör att man blir lite extra pirrig, man vill ju visa sin bästa sida ;o) Banvandringen kändes bra och jag hade en riktigt bra plan. När jag skulle in och köra den så var jag så sjukt nervös. Jag satte honom i starten, men när jag är mellan nr 1 och 2 så tjuvstartar han! Jag reder dock ut det, men tyvärr kommer han fel/snubblar innan oxern (nr5) och river det. Resten av banan gick så bra det bara kan gå, det enda jag kan känna är att han fick en ganska stor sväng innan sista hindret, där tappade vi tid. En sak jag är väldigt nöjd med är att jag vågade springa ifrån honom när han var inne i tunneln (13) och hann göra mitt fb efter 16 redan när han landar efter 15. Så den svängen blev kanon eftersom jag var så tidig i mitt byte =) Jag var supernöjd med loppet och 5 fel räckte till en 2 plats för oss!

Hoppklass lördag
Jag var superladdad och nervös även denna dag. Det var en väldigt varm dag och nästan lika lång väntan som dagen innan. Denna banan var spring och krångel om vartannat. Jag hade bestämt mig för att testa om han fixade att jag lämnade honom i sidled i slalom. Även denna klass startade med en tjuvstart och jag redde ut det, men jag blev väldigt irriterad över detta. Slalomet gick han ut sista porten och då går jag emot alla principer och bara tar honom genom den sista porten. Vilket jag i vanliga fall aldrig sulle göra, vet inte vad jag tänkte! Därefter kom jag efter i banan och det blev många fulsnurrar inför en tunnel. När Atlas är i tunneln så glömmer jag min planerade position och visar Atlas lite sent, vilket resulterar i en rivning för honom. Sträckan efter satt kanon och även sträckan mot slutet, en gång kom jag efter så han vände sig men han sprang snabbt vidare. Är väldigt nöjd med mitt sista byte som blev en jakko sväng på näst sista hindret. Atlas fick en tajt o bra sväng där. Det blev 10 fel och jag var inte nöjd när jag gick i mål. Nu i efterhand vet jag att det berodde på hans tjuvstart. Jag var väldigt ledsen efter loppet och Emelie försökte peppa mig det bästa hon kunde.

Jag kan känna mig väldigt uppgiven emellanåt eftersom vi aldrig riktigt når ända fram. Jag vet att det kommer tids nog, men ibland känns det orättvist... Jag är en känslomänniska och visar mina känslor väldigt starkt. När jag sen får perspektiv på det så kan jag ändå hitta ljuspunkter oftast. Fick lite peppning av pappa och Liz efteråt med när jag kom dit. Tur man har alla dessa människor omkring sig som peppar och stöttar en.

Sammanfattningsvis är jag iaf nöjd med de 3 dagar jag hade i Falkenberg. Det var en härlig liten minisemester =) Lite bilder kommer nedan.

Kvällpromenad

















Kvällspromenad med Anna o Wilma














Morgonpromenad med pappa och Atlas

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar