Mina två svarta...och jag

söndag 12 juni 2011

Träning och kursavslutning

Idag var det dags för kursavslutning i vår fortsättningskurs i agility. Vi satte upp en klass 1 bana som alla deltagarna fick springa två gånger. Måste säga att jag är imponerad =)

Efteråt stannade jag kvar på klubben och fick sällskap av Jeanette, Mitzy och Wilja för lite träning. Vi satte upp en hopp 2 bana, som gick riktigt bra faktiskt. Vi tränade mycket starter, Jeanette hade nämligen kommit på en sak som kan orsaka hans tjuvstarter. Hon strodde det berodde på att folk stod och skrek kör, kör, kör utanför plan och att han då tog det som mitt startkommando. Så vi satte igång med att Jeanette stod bakom och vid sidan om Atlas och peppade Mitzy och Wilja, och vad gjorde Atlas till slut? Jo han tjuvstartade! Äntligen hittade vi hans svaga punkt även på träning. Nu känns det lite mer hoppfullt, för nu har jag verkligen något att träna på. Vi fortsatte att träna och jag belönade med att kasta godis till honom när han faktiskt satt kvar även vid svåra prövningar. Till slut släppte jag honom och belönade med att låta honom springa. Så nu ska jag be Jenny stå så imorgon med och se hur det går. Jennys röst går han ju verkligen igång på med..

Atlas jobbade riktigt snyggt i slalom idag med. Jag handlade honom på ganska långt håll och vek av ganska mycket från slalomet idag och han jobbade hela vägen. Jag och Jeanette klockade även en del moment idag med, det är verkligen kul att göra det. En makaron-tunnel tog 1.8 sek för Atlas att ta sig igenom och slalom tog 3 sek. Där vet jag att han kan vara snabbare, för slalom har han tagit på 2.9 sek innan, men han kan nog jobba ännu snabbare. Tror även att blir snabbare när jag jobbar närmare honom i slalom, eller framför.

Jag är mycket nöjd med träningen idag. Efter träningen åkte vi till Västersjön så Atlas skulle få simma lite. Vi var där väldigt kort stund och sedan åkte vi hem. Vi är rätt trött nu =)

Imorgon kväll ska vi till Jenny!!! =)

Atlas badar





















En trött Atlas efter dagen

1 kommentar:

  1. Börjar bli sugen på att ha kurs jag med. Kanske blir någon i sommar :) Jag ska till kanonsabotören nästa. Hoppas vi ses och är grön av avund för att du ska till Jenny ;)

    SvaraRadera