Mina två svarta...och jag

fredag 27 maj 2011

Nu var det ett tag sen...

Jag har lite mycket just nu, därför blir det lite glest mellan uppdateringarna här ;o) Så vad har hänt och vad händer framöver?

Jo Atlas skadade ju sig förra veckan. Jag vet fortfarande inte hur, men han mår iaf mycket bättre nu. I onsdags kunde jag börja träna honom lite lätt igen och det var med spänning jag inväntade torsdagen för att se om han visade nåt efter vila. Han har inte visat nåt efter det, så skönt!

Jag håller kurser för glatta livet ;o) Jag har en nybörjarkurs och en fortsättning. Dom är otroligt duktiga allihopa! Det är två riktigt roliga grupper. Tre av mina nybörjarekipage ska ställa upp på den inofficiella tävlingen vi har på klubben på söndag. Jag tycker det är otroligt modigt av dom!

Jag har ju även hållt på att skriva klart mitt examensarbete tillsammans med min kompis Lina. Det har tagit en hel del tid och kraft, men idag tryckte jag den och nu väntar vi på uppsatsseminariet för att få den godkänd =) Äntligen blir vi klara! Det är en börda att ha en sån sak släpandes efter sig...

Jag går ju även allmänlydnadsinstruktörsutbildningen, light versionen. Den blir mer och mer intressant måste jag säga. Förra helgen analyserade vi hundarnas beteenden och signaler i olika situationer. Atlas fick väldigt bra ord. Han var trygg och stabil. Säker i hundspråk och har bra egenskaper, t.ex. att han snabbt ruskar av sig det läskiga. Imorgon är det dags för ett kurstillfälle till. Sedan har vi en helg kvar o sen är det klart =D

Nästa vecka är det dags för tävling, det ska bli riktigt skoj! Jag måste dock erkänna att hans skada ligger i bakhuvudet hela tiden, jag är livrädd att det ska komma tillbaka. Därför blir inte träningarna riktigt bra heller. Atlas kör på i 150 som vanligt, men inte jag. Då blir det ingen bra kombination.. Hoppas att vi ska hitta en bra känsla inför nästa helg.

Pratade även med Jenny idag och hon berättade roliga saker som sker i sommar! Återkommer om det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar