Mina två svarta...och jag

söndag 24 april 2011

Tävling i Njurdung

Idag var det dags för tävling på Njurdungs BK. Jag kunde åka ganska sent då det var beräknat att small och medium skulle starta som tidigast halv 12, starten blev inte förren strax efter kl 1.

Jag körde två agilitylopp idag, båda blev disk. Första loppet hoppade han kf på balansen så jag tog om det och diskade oss. Vi hade fått 5 fel på vippen redan, vet inte varför, tyckte han hade tassarna på och att han var kvar tills den slog ner.. Vi fick nån extra snurr, men annars är jag nöjd med loppet. Jag var lite ofokuserad vid vissa ställen på banan. Han drog fint på vissa hinder =)

Andra loppet fick jag vänta ganska länge på, både jag och Atlas var trötta. Starten blev bra och slalomet var hinder 4 och Atlas snubblade i slalomet och vi drog på oss 5 fel där. Sen tog han inte kf på a:et. Balansen gick kanonbra och han tog kf riktigt bra denna gången. Vippen gick också bra, men dte jag var mest nöjd med var hans full fart framåt. Han drog en raka med däck, hopp och en böjd tunnel helt själv =) Vi misslyckades med ett bb på hoppet innan vippen. Kan inte svara på varför, har kollat på filmen men kan inte se något speciellt. Efter den fina rakan han gjorde så kom två hopp som var de sista och han missade dom och jag struntade i att ta om dom, vi hade redan en del fel så vi diskade oss där. Men detta loppet var jag riktigt nöjd med.

Jag testade att ha musik på banvandringen och jag tyckte det gick riktigt bra, tror att jag kan få bra fokus med det. Jag måste dock fortsätta jobba med mitt fokus, det är mycket som stör mitt fokus på tävling. Vi måste träna raksträckor med platta tunneln, den kommer han ut från och vänder upp mot mig direkt.

Nu är det två veckor tills jag ska köra ag klass igen. Längtar faktiskt. Jag tycker det är lite surt att jag kör så få klass 1 under våren här nu.

2 kommentarer:

  1. Musik är ett bra tips! Vad är det som stör dig på tävling?

    SvaraRadera
  2. Ja jag har tänkt testa musik länge, men det har inte blivit av. Men nu testade jag det och jag tyckte det funkade..
    Det är ganska mycket som stör mig på tävling har jag kommit fram till =) Jag försöker analysera mig själv nu när jag läser boken "Lyckas på tävling" och jag upptäcker mycket nytt. Jag har kommit fram till att det är mycket i starten som stör mig bland annat, jag blir lätt stressad över saker som jag skulle kunna påverka med lite planering. Jag lovar att skriva ett inlägg om det senare så ni får veta mer =)

    SvaraRadera