Mina två svarta...och jag

tisdag 3 maj 2011

Träning, tävling och nya rutiner

Nu var det ett tag sen jag bloggade =) Jag har väldigt mycket att göra just nu, vilket gör att jag inte orkar blogga på kvällen. Jag jobbar hela dagarna, tränar Atlas och har kurs i stort sett varje kväll och sen tävling på helgerna. Behöver jag säga att jag är helt slut på kvällarna ;o)

Förra veckan var jag och tränade måndag och tisdag. Jag jobbar ju väldigt mycket med mitt mentala just nu så jag försöker analysera mitt fokus och min inställning på träning ganska mycket. Jag tycker fokuset blir bättre och jag är väldigt noga med att det ska vara positivt.. Tisdagens träning fokuserade jag ganska mycket på Running Contacts på a:et, jag började med hopphinder och rutan. Han köpte det på en gång. Tränade även en del bb och framåtsänd. Är mycket nöjd med denna träning.

Onsdagens träning blev innan min kurs. Jag tränade RC igen och denna gången fick jag ett litet bakslag, men fick iordning på det igen =) Jag tränade även staket mycket. Jag tyckte han lyssnade på mina signaler riktigt bra. Varierade med att ta emellan och en böj över till nästa hinder. Tränade även en del framåtsänd, vilket fungerade bra. Jag testade träna framåt efter platten, det gick ok men måste tränas mer.

I helgen har det varit tävling i Tranås både lördag och söndag. Jag skulle bara köra hoppklass eftersom det enbart var klass 2 o 3. Lördagen blev lång och jag körde sista klassen. Det var fint väder och kul o titta på alla =) Jag tyckte jag lyckades hålla fokus bra under dagen. Jga hade bestämt mig för att testa nya rutiner och ahde skrivit upp dom innan. Jag följde dom slaviskt och tyckte jag kunde hålla bra fokus. På banvandringen hade jag riktigt bra fokus och en bra plan över mitt lopp. Jag visualiserade mitt lopp ett antal gånger och hade riktigt bra koll på banan. I banan fanns ett staket och jag tyckte jag hade en bra plan där, men väl i loppet sen så kom jag efter och strulade till det där. Atlas satt supersäkert i starten, vilket glädjer mig =) Som sagt så strulade jag till det i staketsituationen och detta är nåt jag ska träna på. Jag insåg efter loppet att det hade inte hjälpt om jag hade ökat tempot, för jag hade inte hunnit ändå. Glömde bort att tidigt ropa fram efter platta tunneln, så där fick vi en vägran. Missade ett byte inför upploppet, annars är jag väldigt nöjd. Med tanke på de två missförstånd jag och Atlas hade mellan oss så kom vi i mål på 10 fel och tiden 33sek. Jag är dock väldigt nöjd med Atlas och min inställning och mitt fokus.

På söndagen fick vi lite sovmorgon eftersom jag och Emelie åkte egen bil. Jag startade även lite tidigare denna dagen, men fortfarande sista klassen. Mitt fokus och laddning var på topp även denna dagen. Det var en riktigt rolig bana med ganska många backsvängar. Jag hade en bra plan och kände verkligen ett självförtroende att jag och Atlas kan detta. Starten satt bra, inte lika bra som dagen innan, men ändå godkänt. Han drog bra mot tunnlarna, men backsvängarna var riktigt dåliga. Jag vågade verkligen lita på honom och han svarade bra på mina signaler. Hade planerat en halv jaako sväng inför upploppet och att jag skulle gå på hans vänstersida. Jag gjorde mitt byte riktigt bra tajmat och han hoppade utan tvekan hindret bakom mig. Tyvärr blev jag lite stillastående och hade precis börjat röra mig när jag skickar över honom över hindret framför mig vilket resulterade i att han svängde lite mot mig och när han sedan vänder upp och springer mot långhopet så tar han det tvärs över och sedan hoppar han i mål. Disken var ett faktum =) I efterhand insåg jag att det hade varit bättre o köra en hel jaakosväng innan upploppet och varit på hans högersida, men på banvandringen ansåg jag att det skulle bli krångligt för mig att springa. Hade jag gjort jaako svängen så hade jag kunnat stick mycket tidigare och jag ahde inte haft några problem att springa den vägen, men men. Detta var ett av de bästa loppen jag och Atlas har gjort på tävling så jag kan inte vara mer nöjd över loppet =)

Jag är iaf riktigt stolt över min inställning och mitt fokus som jag hittade i helgen! Jag lovar att jag ska återkomma med vad jag har förändrat och mina tankar kring detta. Ser fram emot Kungälv till helgen!

Avslutar med att gratulera Emelie och Ella till sin tredje placering och andra pinne i hoppklass 2 i söndags.
Vill också gratulera Anna och Wilma till sin andra placering och deras första pinne i agilityklass 2 i söndags. GRATTIS!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar