Mina två svarta...och jag

lördag 23 april 2011

Träning och inoff i Huskvarna

I torsdags Åkte jag och Jeanette upp till klubben för att träna lite. Jag hämtade Jeanette efter att ha varit uppe på Huskvarna HK och visat banorna jag hade ritat för fredagens inofficiella tävling och Johns examination. Jag hjälpte till att bygga banan och det blev några ändringar eftersom jag hade beräknat att banområdet skulle vara större, men det löste vi =)

När vi kom upp till klubben började jag med att träna lite kf på balansen och a:et. Jag tyckte han hade bra fokus på locket. Har varit lite dålig på att träna positioner med locket hemma denna veckan, men hoppas ändå att det ska hålla i sig. Jag tränade sen framåtsänd som gick kanonbra. Jag försökte sen kombinera det med back, men han fick en jättestor sväng. Jag och Jeanette diskuterade varför det blev svårt i kombination med varandra. Hon har nämligen samma svårighet. Vi kom inte fram till något bra egentligen, mer än att orden kan låta lika.

Därefter byggde jag upp kombinationen från Jenny med bakombyten. Jeanette filmade även dessa sekvenser. Vi förskte komma på varför han ibland vänder sig om och skäller på mig. Han gör det bland annat när jag kommer efter, men oavsett om jag säger fram eller hopp så gör han det ibland. Samtidigt kan jag göra ett bb på en raksträcka och säga fram och komma efter och han tar det. Vi fick ingen riktigt kläm på det. Jag försökte komma lite efter i kombinationen, men det resulterade i att jag blev lam i min handling och då visste vi inte om det var därför han stannade eller om det berodde på nåt annat. Jag fick till allt riktigt bra i slutet iaf. Jag kände att det fungerade bra med kommunikationen mellan mig och Atlas och han satte bb riktigt bra. Jag känner fortfarande att jag inte är fullt fokuserad på uppgiften, jag måste verkligen träna det. Jag hade som mål även detta tillfälle att få till en positiv träning och det fick jag verkligen. Det var otroligt nyttigt att bli filmad, måste se till o göra det fler gånger. Tack Jeanette! Jag tar iaf med mig två otroligt positiva träningar till tävlingen imorgon, vilket känns toppen. Jag ska varken fega eller slarva, utan försöka få till ett bra fokus!

Igår, fredag, var det inofficiell tävling på Huskvarna HK och John skulle examineras som tävlingsledare. Jag hade fått äran att döma och det var riktigt kul, men jobbigt och ganska svårt =) Jag hade ritat banorna själv och Emelie hade fått utvärdera dom i onsdags, hon tyckte att de var alldeles för lätta och att jag skulle göra dom svårare. Jag gjorde aldrig det, och det var tur, för många diskade sig. Är iaf nöjd med dagen. Grattis John till tävlingsledarrollen!

Imorgon är det tävling och jag ska försöka ladda så mycket jag bara kan och få till en riktigt positiv tävling för mig och Atlas =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar