Mina två svarta...och jag

måndag 15 november 2010

Invigning i Lotushallen

Wow vilken helg jag och Atlas har haft =) Hela helgen har spenderats i Varberg hos min barndomsvän Micaela. Vi har haft otroligt mysigt med god mat o dryck o några små tripper till stan. Lördag förmiddag började med liten visit till stan för att köpa invigningsgåva till Jenny, det blev en blomma kombinerad ljuslykta. Jättefin var den! Vid lunchtid var vi tillbaka hos Micaela och jag var supernervös inför tävlingen. Dagen slutade ju bra med en pinne i agilityn, som jag knappt fattar att det har hänt än =)

På söndagen åkte jag redan vid 8 på morgonen från Varberg för att bege mig mot Öinge och invigningen av Lotushallen. Jag skulle möta Claudia i Asige för att guida henne till hallen. Vi möttes av en otrolig syn i form av en stor fin skylt på Lotus huvud och så stod det Lotushallen på den =) Vi parkerade och gick in för att kolla in hallen, och vilken fin hall!!! Wow, så häftigt att den äntligen är klar. Vi mötte Jenny och gav henne gåvan och hon gratulerade mig till pinnen =) Fler och fler började droppa in och efter att ha kollat in startlistorna så insåg vi att det skulle komma en del. Det var ca 35 i large, 20 i medium och 25 i small.. Så var det ju en hel del som bara var där för att titta. Stax efter kl 10 så bad Jenny alla att gå ut från hallen och ställa sig utanför. Vi fick glas som det skulle skålas med och till slut kom Jenny och Lotus ut och Jenny höll ett fint invigningstal =) En från Jennys fan club från VM överlämnade en ram där de hade ramat in en fan club tröja från VM =) Jenny blev jätteglad! Sedan var det dags för officiell invigning och det var ett fint Sverigeband för dörren, och självklart var det huvudpersonen/hunden i fråga som invigde. Lotus guldtand själv =) Han drog så fint i snöret så bandet föll ner. Han tyckte dock först att han kunde gå in utan att dra i snöret men till slut så drog han och hallen var officiellt invigd =)

Därefter var det dags för uppvisning av freestyle och det var riktigt kul att se på =) Sedan byggdes bana och till min glädje var det enbart balansen som var med.. Jag var så sjukt nervös inför agilityklass A men den kändes ändå genomförbar när jag väl gick banan. Mitt dilemma var ju hur jag skulle göra vid balansen för att få riktigt bra fart, men ändå komma bra till nästa hinder. Vid starten hade jag planerat att gå förbi hinder 2 innan jag startade honom, och precis när jag kom förbi hinder 2 så kommer Atlas i rasande fart förbi mig =( Tror att han var extremt övertaggad. Jag valde ändå att fortsätta, men fick en vägran vid tredje hindret eftersom jag inte var med där. Sedan flöt det på bra en bit tills vi kom till slalom, där gick han in andra porten, jag stod lite förbi ingången och det funkade inte. Detta måste tränas! Efter slalom kom balansen och jag sprang på bra och Atlas springer hela vägen ner, men stannar inte så jag väljer att plocka bort honom.. Så disk på den..

Därefter var det dags för agilityklass B och jag fick vara tidtagare på largeklassen först. Trots det kändes det inte som att jag hade koll på banan när jag gick banvandringen. Det var ett hopparti som skulle tas flera gånger och det var många som snurrade bort sig där. Jag var ganska lugn när jag gick in och skulle köra. Återigen tjuvstartade han, men denna gången var jag med och det gick bra. Allt flöt på bra och jag var i god tid i mina byten på de flesta ställen, vilket resulterade i ett bra flyt i banan. Sedan kom balansen, återigen springer jag på bra och Atlas tar återigen kf på balansen men stannar inte. Jag plockar honom utan att tveka. Marie Hansson som var domare tittade förvånat på mig, troligen eftersom jag var felfri, men jag kände att det är inte värt att förstöra reglerna pga en inofficiell tävling, så disk även där. Vet att vi hade kommit bra till om vi hade nollat hela loppet, och det känns så där att diska sig i båda. Samtidigt vill jag inte tumma på kriterierna innan jag vet att dom sitter till 100% på tävling. Jenny tyckte det var bra att jag plockade bort honom, men att det var stora framsteg eftersom han inte hoppar av =)

Så två disk för mig denna dagen, men såååååå nöjd jag är. Och vilket självförtroende det inger att få sätta dom där kf på en tävling!! Även om han inte gjorde det helt enligt mina kriterier på söndagen..

Lite bilder och ett filmklipp från agility B:

Jenny håller tal =)

Lotus inviger hallen =)


Hallen


Agility B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar