Mina två svarta...och jag

måndag 8 november 2010

Funderingar och längtan efter ett nytt år =)

Jag vill verkligen att det ska vara 2011 snart o att nästa tävlingssäsong ska sätta igång =) Jag ser verkligen fram emot nästa år! Dels ska jag ju få äran att tävla Bus nästa år, så det blir spännande att få köra en largehund =) Eftersom mina funderingar ligger på att skaffa mig en aussie är ju detta ett perfekt tillfälle att få testa på och träna och tävla en. Då vet jag ju definitvt om det är en hund för mig. Jag ser även fram emot att få tävla min egen trasselsudd =) Det finns inget bättre än när allt klaffar i våra lopp. Min rastafari hund är bäst!

Jag ser även fram mot vinterträningen, och eftersom vi har bestämt oss för att starta den efter nyår så infaller ju den nästa år med. Jag måste ta tag i och börja träna in a-hindret så att jag kan påbörja själva hindret nästa år, det är ju en lång väg o gå innan vi får ge oss in på själv hindret.. Jag hittar bara inte inspirationen till att hålla på med den där rutan, men börjar jag så hittar jag den säkert ;o)

Det händer mycket nästa år, och ännu mer än vad som är förutbestämt hoppas jag. Jag ska ju dessutom examineras som tävlingsledare =) Igår kväll fick jag beskedet att jag klarat det teoretiska provet med beröm =)

Jag hoppas dessutom att jag har ett jobb nästa år.. Så blir en massa saker mycket lättare.. Även om det inte kommer bli lika mycket tid till träning som när man är arbetslös, men då får man hitta tid till träningen =) Det är så himla kul o träna, speciellt när man tar sig över en tröskel som har kännts omöjlig att ta sig över. Det är lyckan i träningen.

Sedan måste jag ju också passa på att gratulera Cecilia och Lipton som nu är SM-klara!! Shit va duktiga dom är! Jag blir så glad när jag läser sånt, speciellt om det är nån man känner. Så nu MÅSTE man upp till Stockholm och kolla in SM och heja på Cecila och Lipton när dom tävlar SM! Jag kan ju naturligtvis inte veta hur mycket träning som ligger bakom för att komma till SM eftersom jag själv aldrig tävlat SM. Samtidigt vet man ju hur mycket träning, tid och energi man lägger ner för att komma framåt i sin utveckling och det måste ju vara liknande. Det är ju därför man blir så himla glad när man ser att dom lyckas!! Jag önskar dom verkligen all lycka!

Sådana nyheter gör att man får energi till att träna mer och hårdare =) Får väl passa på att träna innan snön kommer... Jag ska hitta inspirationen att börja med running contacts i veckan ;o)

Nu kommer snart min pappa och hälsar på så det är bäst att jag gör nån nytta innan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar