Mina två svarta...och jag

lördag 13 november 2010

Äntligen!! =)

Idag har det varit agilitytävling i Varberg och jag åkte hit redan igår för att umgås med min vän Micaela. Vi hade en jättemysig kväll =)

Idag var det beräknat att medium skulle starta vid halv 3 på eftermiddagen så jag hade planerat att åka till ridhuset vid 1 tiden. Så jag och Micaela hann med en del på förmiddagen och åkte en sväng till stan. Det var skönt med sovmorgon, men det värsta var att man hann ju gå o bli så fruktansvärt nervös. Jag var vid ridhuset strax efter kl 1 och kl 2 var det dags för vår banvandring. Carina hade berättat lite hur agilitybanan såg ut så jag var ganska förberedd och visste att den skulle vara ganska lätt med ganska lite svårigheter. Det var en bana som faktiskt passade oss, trots att det var raka sträckor, men allt stod ganska tätt så det blev inga långa sträckor att springa =) o en lätt bana var precis vad vi behövde för att kunna fokusera på enbart balansen..

Innan jag skulle starta var jag så fruktansvärt nervös. Jag fick en snäll själ att ställa upp o filma mig =) Filmen kommer en annan dag.. Jag bestämde mig för strax innan jag skulle in att bara ösa på inne på plan, jag skulle strunta i om nåt blev fel, så länge han tog kf på balansen. Jag var också väldigt nöjd med att balansen låg i slutet, det innebar att vi fick köra fler än 3 hinder om han valde att hoppa kf.

Starten gick bra, han satt kvar lugnt tills jag satte igång honom. Det startade med däck, hopp och en böjd tunnel, sedan två hopp som staket och sedan platta tunneln med slalom efter. Många hade problem med slalom efter platta tunneln, många hundar missade det när de kom i full fart ut från tunneln. Tydligen hade även large hundarna det med.. Atlas tog slalomet klockrent =) rätt in och körde på i bra tempo! Därefter kom ett hopp och sedan a-et och han tog kf på a-et, ingen stor marginal, men domaren visade inga fel =) En lättnads suck kom nog från mig ;o) Över långhoppet efter det, in i en böjd tunnel och därefter kom balansen. Jag skickade in honom i tunneln, gjorde ett blindbyte och fortsatte springa förbi balansen, ser i ögonvrån att Atlas kommer ut från tunneln, säger balans och sedan springer jag. När jag sedan är en bra bit förbi balansen slänger jag en blick bakåt och ser Atlas i hög fart dundrandes över balansen, kommer ända ner och stannar!!! Jag säger kör på en gång eftersom han faktiskt har stannat och kör vidare. Vippen tar han sedan perfekt, sedan blir det nån fulsnurr efter ett hinder i slutet, men vi kommer i mål och jag hör 0 fel och tiden 37 sek nånting. Sedan säger dom o där gick hon upp i ledning. Atlas trodde nog jag hade blivit knäpp för jag kastar upp honom i famnen och pussar honom =) Han morrar o låter som ett monster som han gör när han pratar ;o) Sedan tar tyvärr en annan min första plats, men vi slutar på en 2:a plats och vår första pinne i agilityn =)

Efter den klassen åkte vi hem till Micaela igen för att sova där en natt till. Måste säga att det var himla skönt att bara ha en klass att fokusera på.

Jag är så glad o så nöjd med min skrutt idag =) Det känns toppen att det äntligen satt! Jag har nu uppnått mina större mål för året, alltså en pinne i agilityn och en i hopp =) Jag vågade inte tro på en pinne i agilityn innan detta året var slut, men vad glad jag är att jag hade fel =) Nu ska vi till Jennys invigning imorgon och köra 2 agilityklasser. Jag hoppas på en upprepning där och blir det en upprepning så har jag nog ett stort självförtroende när vi åker till Götene. O skulle det bara bli denna pinnen i agility i år så gör det ingenting, för nu vet jag att vi kan =)

Godnatt!!

1 kommentar: